BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Ogos 18, 2018

Ulasan Filem Christopher Robin (2018)

Christopher Robin adalah sebuah filem tentang Christopher Robin yang sudah dewasa tetapi masih mengingati kawan-kawan ajaibnya semasa zaman kanak-kanak di Hutan 100 Ekar. Ketika Christopher Robin sedang bergelut dengan satu masalah besar yang melibatkan masa depan ramai pekerja di bawah seliaannya, dan ditindas oleh majikannya, Winnie The Pooh muncul membawa semula Christopher Robin kembali ke dunia yang penuh dengan kenangan persahabatan.

Christopher Robin sudah dewasa dan sibuk dengan kerjaya perlahan-lahan menerima kembali dunia lamanya, dan kali ini ia turut melibatkan lebih ramai orang di dunia nyata termasuk ahli-ahli keluarganya.

Christopher Robin adalah sebuah filem dramatik yang menyentuh emosi. Ia memerihalkan tentang harapan untuk mengekalkan persahabatan. Filem ini sedikit sebanyak mengingatkan saya tentang filem The Bridge To Terabithia yang juga menceritakan tentang persahabatan. Kedua-duanya menyentuh emosi.

Watak-watak patung yang merupakan kawan-kawan Christopher Robin semasa zaman kanak-kanak banyak menimbulkan unsur komedi yang mencuit hati penonton, dan pada masa yang sama ia adalah sebuah filem yang mampu menyebabkan sesetengah orang mengalir air mata kegembiraan, terharu dan simpati.