BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Ogos 22, 2018

Ulasan Filem Mile 22 (2018)


Mile 22 adalah filem pertempuran dan aksi melibatkan beberapa buah negara. Mark Wahlberg dibantu oleh Lauren Cohann dan John Malkovich mengharungi satu misi yang sangat berbahaya untuk memindahkan Iko Uwais dari negaranya ke Amerika.

Filem ini penuh dengan aksi tembak-menembak, babak pertempuran tangan dan perkataan kesat. Sedikit dialog dalam Bahasa Indonesia diselitkan untuk menggambarkan situasi yang sedang berlangsung di Indonesia ini.

Ia adalah filem aksi dengan jalan cerita yang boleh dianggap mudah untuk dijangka kesudahannya sebelum penutupnya diputar untuk menimbulkan satu kejutan buat watak-watak utama. Sebenarnya sudah ada beberapa pembayang sudah diberikan untuk menggambarkan apa yang bakal berlaku pada akhir cerita, dan ini bergantung kepada penonton itu sendiri untuk menjangka kesudahannya.

Filem Mile 22 adalah tentang aksi, kesetiaan kepada negara, sanggup mengorbankan masa depan diri sendiri demi bangsa dan negara. Ia tidak mengandungi banyak konflik yang mencabar minda, ia sebuah filem dengan jalan cerita yang sangat ringkas dengan dentam-dentum tembakan, bom, pembunuhan berdarah, pelanggaran kereta, curi dan bertukar kereta, kata-kata kesat dan kemudian satu kejutan tentang identiti sebenar salah seorang wataknya.