BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, September 26, 2009

Tanya Sama Amiene Rev - Apa-Apa Sahaja

Di dunia ini ada persoalan yang akan timbul di kepala sesiapa sahaja yang bergelar manusia. Ini kerana manusia itu memiliki akal dan pemikiran. Apabila manusia malas memikirkan sesuatu, maka mereka pun berotak lembu. Apabila manusia rajin memikirkan sesuatu, maka mereka lebih pintar daripada patung batu 'The Thinker' yang berada di National Museum. Adakah anda memiliki sebarang persoalan yang tidak pernah terjawab? Sudah pasti perkara seperti ini boleh mendatangkan rasa ingin tahu dan semangat inkuiri yang semakin meluap-luap.

Adakah anda sudah puas berusaha mencari jawapan bagi satu-satu persoalan, tetapi anda tidak pula menemui jawapannya? Adakah anda sudah berasa sangat pening kerana anda langsung tidak menemui jawapan bagi persoalan yang anda ingin tanya? Mungkin, sudah tiba masanya untuk anda bertanya kepada Sir Amiene Rev untuk mendapat jawapannya.

Syarat-syarat penyertaan Tanya Sama Amiene Rev cukup mudah. Anda cuma perlu bertanya menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Setiap soalan yang tidak menggunakan Bahasa Melayu Tinggi tidak akan dilayan. Apakah itu Bahasa Melayu Tinggi? Bahasa Melayu Tinggi adalah juga dikenali sebagai Bahasa Melayu Standard. Sama sahaja seperti anda menulis ayat-ayat di dalam karangan Bahasa Melayu. Segmen Tanya Sama Amiene Rev adalah bertujuan menggalakkan penggunaan Bahasa Melayu Tinggi di kalangan manusia, tidak kira anda dari negara mana pun.