BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, September 24, 2009

Star Trek - INT. USS KELVIN – THE FUTURE

SKRIP SEBABAK: Star Trek
SKRIP FILEM OLEH AMIENE REV

FADE IN:

INT. USS KELVIN – THE FUTURE

CAPTAIN FARAN TAHIR lihat SEBUAH KAPAL ANGKASA YANG BENTUKNYA MACAM TONGKANG PECAH tiba-tiba memunculkan diri dari LOHONG HITAM.
CHRIS HEMSWORTH
Kapten, apakah kapten nampak apa yang saya nampak?

FARAN TAHIR
Apa yang saya nampak telah awak nampak?

CHRIS HEMSWORTH
Tuan, saya rasa, apa yang saya nampak itu adalah kapal musuh kerana hati saya berdebar-debar kencang tatkala melihat kehadirannya. Kini, hati saya semakin kencang dan uh, oh! Saya nyaris-nyaris terkena serangan jantung!
Entah bagaimana, tiba-tiba, ERIC BANA muncul di skrin komunikasi. Suara ERIC BANA kedengaran tersangkut-sangkut kerana adanya gangguan perisai medan magnetik yang kadangkala membolehkan skrin komunikasi memaparkan siaran televisyen dari planet-planet berdekatan secara tidak sengaja.
ERIC BANA
Aku ada satu permintaan. Sila serahkan kapten kalian kepadaku. Aku mahu dia dibawa sama ada secara sukarela atau pun dipaksa, naik kapal angkasa aku yang bernama TONGKANG PECAH ini. Kalau tidak, teruk kapal kalian semua aku kerjakan. Kau tahu apa itu tongkang pecah?

FARAN TAHIR
Nampaknya ini sudah lebih. Berani kamu mencabar saya! Saya pantang dicabar! Tunggulah ERIC, bila saya tiba di kapal angkasamu yang rupanya seperti tongkang pecah itu, saya pasti akan belasah kamu cukup-cukup.
FARAN TAHIR betul-betul MASUK KE KAPAL ANGKASA TONGKANG PECAH, dan sebaik-sebaik sahaja DIA muncul di kapal angkasa tersebut, ERIC membunuhnya.
CHRIS HEMSWORTH
Alamak, kapten kapal sudah terkorban. Mengikut undang-undang, setiap kapal mesti ada seorang nahkoda. Tidak boleh dua, tidak boleh tidak ada langsung. Oleh itu, sayalah kapten anda yang baru. Tepuk tangan! Tepuk tangan! Baiklah, sekarang, tolong selamatkan isteri saya yang sedang hendak bersalin itu. Tolong dia melarikan diri dari kapal ini kerana saya percaya Eric akan menembak dan menghancurkan kapal angkasa kita sekejap lagi seperti dalam skrip yang saya sedang baca ini. Jangan lupa, saya memiliki skrip Star Trek, oleh itu percayalah cakap saya!

ISTERI CHRIS HEMSWORTH
Chris, suamiku! Jangan! Jangan! Kita mesti selamatkan diri bersama-sama. Jika tidak saya takut anak kita tak kenal siapa ayahnya. Nanti anak kita kurang kasih sayang! Marilah Chris, marilah lari bersama-sama dengannku.

CHRIS HEMSWORTH
Tidak boleh isteriku. Sebab di dalam skrip ini mengatakan saya harus mati. Mati terkorban kerana merempuhkan kapal angkasa ini ke arah musuh. Apabila pelanggaran berlaku, pastinya kapal ini meletup dan kapal angkasa yang macam tongkang pecah itu pasti akan rosak teruk. Lagi pun, pasukan orkestra dan pemain lagu-lagu sedih sudah bersiap-sedia di luar sana untuk menghidupkan babak paling tragis dalam filem ini. Mereka sudah dibayar!

ISTERI CHRIS HEMSWORTH
Dinda sayang kanda!

CHRIS HEMSWORTH
Kanda sayang dinda, dan kalau boleh jangan kahwin lain. Sebab lepas tamat babak ni, kita kahwin betul-betul.
Semua kakitangan kapal angkasa telah melarikan diri menggunakan pod keselamatan. Kini, cuma tinggal Chris yang berani di dalam kapal angkasa itu. Chris lantas memandu laju secara berbahaya ke arah KAPAL ANGKASA TONGKANG PECAH milik ERIC dan satu LETUPAN BESAR berlaku. Chris TERKORBAN.