BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, September 19, 2009

Tribute To KRU, 4U2C, Feminin dan Ella

KRU sebuah kumpulan Rap Malaysia yang sangat popular pada suatu ketika dahulu. Hari ini tiba-tiba saya menemui video klip kumpulan KRU pada masa awal penubuhan mereka. Lagu-lagu KRU pada ketika itu menjadi siulan saya, dan sesungguhnya video-video klip yang mungkin telah lama tidak kelihatan di mana-mana ini, menimbulkan nostalgia masa silam ketika saya masih kanak-kanak.



KRU - KRU Is Wild
Zaman muda Norman KRU, Yusry KRU dan Edry KRU.


4U2C - Fiona
Cuba cari AC Mizal dalam video klip. Dahulu dia salah seorang anggota kumpulan 4U2C. Ketika ini AC Mizal masih amat muda.


Feminin - Untukmu
Sebuah kumpulan rap wanita yang paling popular. Seangkatan dengan KRU dan 4U2C. Lagu Untukmu ini pernah dirakamkan semula oleh KRU.

ELLA - Ratu Rock
Akhir sekali, sebagai penutup nostalgia. Saya ingin mengabadikan video klip Ella yang paling saya suka di sini. Bagi saya, lagu-lagu ini betul-betul mengimbas masa silam. Sayang sekali, kaset-kaset lagu ini sudah hilang entah ke mana. Tidak ada benda yang kekal di dunia ini. Kalau ada kaset pun, saya sudah tidak ada pemain kaset lagi. Kereta saya pun pakai VCD Player dan USB Disk Player.