BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Ogos 16, 2012

Ulasan Filem The Bourne Legacy - Movie Review

Ulasan Filem The Bourne Legacy - Movie Review

Tiada francais kontemporari lebih berani memainkan peranan penting dalam menyusun semula filem aksi daripada trilogi Bourne, dengan pengarah 2, Doug Liman (The Bourne Identity) dan Paul Greengrass (Bourne Supremacy Bourne Ultimatum,), membawa pendekatan yang mendalam, visceral yang merasakan tulang crunchingly sebenar lagi sebagai menyeronokkan sebagai mana-mana filem James Bond.

Lebih mendebarkan, sebenarnya, kerana apabila 007 telah dilancarkan semula dengan Daniel Craig pengeluar yang dibawa siri mereka kuat sejajar dengan filem Bourne, toning cheesy entenders dua dan diperintahkan martini tepat dan menerima realiti keganasan global, Orwellian pengawasan satelit dan ganas tangan -tangan pertempuran.

Kebanyakan kejayaan siri Bourne perlu disebabkan oleh penulis Tony Gilroy, yang berlabuh arah demam Liman dan Greengrass untuk 1 jalan cerita fantasi baran dan hiperbola dan menekankan watak, logik dan pengintipan dalam dunia berteknologi tinggi.

Gilroy kini mendapat pukulan sendiri kemuliaan Bourne, mengambil tugas mengarah dari Greengrass, yang bersama-sama dengan bintang Matt Damon melarikan diri sebahagian besarnya kerana mereka merasakan siri itu datang kepada kesimpulan semulajadi selepas Jason Bourne menemui identiti sebenar dan terdedah Treadstone, CIA haram program dimana tentera bertampal-bersama paksa ke dalam menjadi pembunuh.

Penyelesaian Gilroy, pandai dan sebahagian besarnya berkesan untuk membuat 1 filem Bourne tanpa Jason Bourne (ada tidak adalah persoalan terjerumus dalam pelakon gantian 1) adalah sisi shuffle - untuk bayangkan 1 plot CIA bahkan lebih jahat berlari selari yang mengejar untuk Bourne dalam tempoh tiga filem sebelumnya.

Bahawa operasi rahsia, dipanggil Hasil, melibatkan meningkatkan keupayaan fizikal ejen dengan mengubah DNA mereka melalui penggunaan ubat-ubatan. Bourne adalah maut tetapi Harun Cross Jeremy Renner dalam filem baru adalah untuk model sebelumnya superspy yang Usain Bolt adalah untuk setiap pelari lain di dunia.

Walau bagaimanapun, Bourne yang mendedahkan Treadstone, yang recapped semasa pembukaan Legacy Bourne, bermakna CIA mesti bergerak pantas untuk menutup Hasil kerana wahyu lanjut boleh membawa seluruh bangunan haram yang runtuh. Mereka melakukan ini bukan dengan peraturan cuti dengan gaji laluan tetapi penghapusan.

Apabila Palang mendapat angin bahawa perkara yang telah pergi Kusut sejak Bourne blabbed beliau, terlalu, pergi penyangak, terlebih dahulu membuat persembunyian gunung di mana ejen lain yang duduk di atas bekalan ubat yang bukan sahaja mengekalkan mereka hidup-hidup tetapi tweak fizikal dan mental kebolehan.

Apabila yang pergi jauh menyimpang Palang perlu mencari saintis (Rachel Weisz) yang telah bertanggungjawab untuk memberikannya ubat yang menyimpan dia satu langkah di hadapan musuh, yang kini kerajaan Amerika Syarikat.

Bourne Legacy mungkin akan dikritik kerana kekurangan pendorongan filem sebelumnya, terutama yang terakhir, yang bergemuruh logam-logam klimaks menaikkan bar yang tinggi untuk tindakan skrin besar bahawa tiada apa-apa jua telah datang rapat memandangkan.

Namun, saya telah masih terpesona dari awal untuk menyelesaikan sebagai yang CIA berat Eric Byer (1 Kami perintahkan Ed Norton) lumus menjejaki Renner, Cross dan terburu-buru Weisz itu, saintis keliru, menggunakan apa-apa 1 array menggayatkan dan mengganggu teknologi kepada sifar di atas pasangan yang melarikan diri bahawa ia akan membuat anda berfikir masa depan anda menggunakan ATM atau membayar tiket letak kereta.

Walau bagaimanapun, filem baru tidak kurang mempunyai berat kewujudan filem-filem sebelumnya. Renner adalah 1 pelakon denda dan seperti fizikal dicapai sebagai pendahulu tetapi beliau motivasi watak beliau. - Untuk hanya tinggal hidup - tidak hampir seperti yang menarik sebagai Damon, Bourne, yang telah juga berjuang untuk membongkar rahsia identitinya dan dengan tahap jenayah beliau juga sebagai mendedahkan jenayah tuan-tuan boneka beliau.

Namun begitu, aku masih seronok melompat pada ekspres Bourne buat kali keempat, walaupun yang melambatkan sedikit untuk mengambil pemandangan - dan mengapa tidak sepatutnya apabila pemandangan indah dan berbakat sebagai Rachel Weisz?