BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Ogos 16, 2012

Ulasan Filem The Dark Knight Rises - Movie Review

Ulasan Filem The Dark Knight Rises - Movie Review

Heath Ledger, dalam filem kedua trilogi Christopher Nolan Batman, merupakan watak penjahat besar yang terhebat dalam sejarah filem, seorang badut gila yang saluran berbuih huru-hara di bawahnya masyarakat yang bertamadun kita.

Joker beliau tidak seperti yang fizikal mengenakan sebagai Dark Knight Christian Bale. Namun carny gila Lejar mengganggu kerana jahatnya berakar umbi dalam kelemahan manusia, anak patung falit (itu berlepotan make-up) yang dibuang oleh masyarakat dan keluar untuk membalas dendam.

Prestasi lejar begitu lucu dan ganas bahawa pelakon yang lulus baton yang buruk-lelaki dalam filem Batman yang baru, cepat-kenaikan British bintang Tom Hardy, sentiasa ditakdirkan untuk kesusahan dalam bayang-bayang lewat Oscar-pemenang.

Apa yang menakjubkan, walau bagaimanapun, adalah sejauh Nolan hobbles Hardy pada episod terkini, menjadikan beliau memakai topeng yang meliputi separuh daripada muka watak dan mengubah suaranya melalui jenis yang sama manipulator vokal yang digunakan oleh Batman.

Hardy bekerja keras untuk mengenakan dirinya pada terbit Dark Knight, bermain botak, otot-samseng terikat Bane, menggunakan loghat British-kerak terlalu banyak hiasan atas ejekan musuh-musuhnya dan tenaga beliau kepada Tumbuk Batman ke dalam penyerahan.

Tetapi yang codpiece elektronik muka dan yang menggeram actorly (dia bunyi seperti Sir Ian McKellen melakukan Darth Vader sebagai helah parti 1) adalah laughably lama-fesyen dan menjengkelkan bukannya kuat dan menakutkan, menafikan The Dark Knight Meningkat penjahat 1 berkarisma untuk sepadan dengan itu, filem cita-cita besar dan urutan tindakan beberapa menakjubkan.

Malah, Hardy Bane-kurangnya komik-buku menarik filem lelaki buruk dalam ingatan, bergerek hammy yang tidak akan berhenti pontificating lagi tidak pernah meyakinkan menyediakan sebab-sebab mengapa beliau dan tentera penyangak alasan yang kukuh untuk meletakkan sisa untuk Gotham.

Tanpa penjahat berkarisma, ini ansuran terakhir dalam trilogi Nolan Batman, sementara yang penuh dengan berat badan moral, segera politik, konfrontasi kuasa besar dan imej yang menakjubkan, yang akhirnya tidak mempunyai kekayaan dan tenaga emosi Knight The Dark.

Masih ada adalah banyak untuk menjaga kita berminat semasa yang filem ada hampir tiga jam, bermula dengan pembukaan James menakjubkan-yang diilhamkan Bon di mana Bane dan kohort beliau merampas pesawat - dari luar - yang membawa itu saintis Rusia yang tahu bagaimana untuk menjadikan mukjizat Bruce Wayne. penjana tenaga ke dalam senjata nuklear.

Memetik hampir sedekad selepas filem terakhir, terbit Malam Gelap melihat Batman hidup dalam pengasingan tersepuh. Dia digantung sehingga saman kelawar kerana Dark Knight kini dibenci oleh Gotham. Dia dipersalahkan untuk kematian crusading Dent Harvey lawman.

Apabila cap jari Wayne telah dicuri oleh Catwoman (1 Anne hebat seksi dan mencong Hathaway) dan nasib beliau dicuri oleh Bane semasa menarik disetiap dipentaskan serbuan pada pertukaran Gotham, saham, yang superhero jutawan lagi mesti memakai samaran itu dan datang untuk menyelamatkan bandar 1 yang kehilangan tempat 't mahu dia.

Bahawa ringkasan tidak bermula untuk menerangkan berkaparan naratif terbit Dark Knight, dengan Nolan cerucuk pada watak-watak dan subplot yang membuat penonton pasti tahu mereka tidak menonton-yang cheesy caped lain jentik ikut dlm perang salib tetapi The Godfather filem komik-buku , epik sungguh-sungguh dengan banyak mengatakan tentang post-9/11, selepas menduduki Wall Street Amerika.

Dan pastinya ia menangkap anda dalam urutan selepas urutan, dengan Nolan eschewing penggunaan berat CGI untuk mengarang karya siri rahang-menjatuhkan Michael tindakan besar-besaran adegan yang diilhamkan oleh Mann di jalan-jalan bandar yang mengingatkan kita apa yang kita telah hilang di era filem membuat digital sintetik. Nolan juga menyimpan perkelahian Pelabuhan turun - Batman telah berjanji untuk tidak membunuh tetapi kamu melihat Nolan, terlalu prihatin tentang penyakit ini Amerika. Sebaliknya Batman dan Bane seteguk minuman keras keluar seperti dua jalan brawlers, memberikan filem yang berkualiti visceral mengejutkan alam semesta dari filem Marvel.
Malangnya Nolan, manakala secara meluas dianggap sebagai salah satu pengarah besar kontemporari, sentiasa layar busuk (semua filem-filem beliau adalah 40 minit terlalu lama).

Jadi, daripada drama dan tergantung, kita akan mendapat besar dollops pameran berangin diikuti oleh tindakan pesat, maka lebih banyak ceramah, banyak ia tidak difahami dan unengaging kerana mereka synthesisers celaka vokal yang dipakai oleh kedua-dua yang menentang (ia seperti berjuang juruhebah radio FM).

Juga, idea hebat daripada Bane menembusi sentimen anti-kapitalis dan anti-establishment yang berpusar dalam kelas bawahan daripada Gotham - filem Batman Nolan semua kebimbangan cermin kontemporari dan rungutan - tidak pernah mengambil memegang kerana kecanggungan bercerita beliau.

Tetapi ini adalah aduan yang saya telah mempunyai kira-kira sebelumnya dua Nolan Batmans, walaupun Heath Ledger. Nampaknya jika anda mahu mengambil Christopher Nolan yang baik, anda perlu menelan yang buruk, yang, saya rasa, adalah tema keseluruhan siri The Dark Knight.