BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Ogos 28, 2007

Perisian Grafik Photoshop Percuma Yang Hebat: DogWaffle dan GIMPshop - Kembar Adobe Photoshop

Perisian Photoshop Percuma: DogWaffle 1.2

Anda ingin memiliki Adobe Photoshop, tetapi tidak mampu? Sebenarnya ada banyak perisian grafik percuma yang boleh anda miliki. Antaranya Project DogWaffle 1.2 yang memberikan anda perisian grafik PhotoShop percuma iaitu DogWaffle. Klik di sini untuk pergi ke laman web DogWaffle dan seterusnya muat turun perisian tersebut.

DogWaffle bukan sahaja mampu menyunting imej, malah anda juga boleh menghasilkan animasi atau grafik bergerak menerusi perisian Photoshop percuma yang hebat ini. Imej di atas mengguna menggunakan DogWaffle.


Perisian Grafik Percuma GIMPshop

Sementara itu GNU Project telah menghasilkan sebuah perisian yang mirip Adobe Photoshop, dikenali sebagai GIMPshop. Bayangkan bagaimana sebuah perisian bernilai beribu-ribu ringgit, kini boleh dimiliki secara percuma menerusi projek GNU ini.

Bagi anda yang masih baru dalam dunia grafik digital, untuk pengetahuan anda, Adobe Photoshop boleh dianggap sebagai raja perisian grafik. Populariti perisian ini tidak ada tandingannya. Kini, GIMPshop muncul sebagai pencabar terhebat pula.

Jangan lepaskan peluang ini! Anda boleh memuat turun perisian GIMPshop menerusi blog ini. Klik di sini untuk muat turun. Selain itu, anda juga boleh pergi ke blog GIMPshop.blogspot.com.

Laman utama GIMP boleh dilayari menerusi www.gimp.org atau klik di sini. Maklumat mengenai GIMPshop juga boleh ditemui menerusi laman web wikipedia.com.