BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Disember 04, 2010

Surat Istimewa Dari Ireland

Sudah lama aku tidak melayari laman web sosial yang tertentu, jadi seorang individu yang amat istimewa dalam hidupku membuat keputusan untuk mengirimkan surat secara pos. Surat itu dialamatkan ke alamat rumahku di kampung, antara lain petikannya berbunyi:
"Apabila Guru membaca surat ini, ini tandanya kami sekeluarga dalam perjalanan ke Honduras. Saya memohon Guru untuk turut serta dalam ekspedisi ini. Ini kerana kami berhajat untuk mempelajari sesuatu yang baru daripada Guru. Kami akan berada di sini selama 2 minggu, namun Guru bebas untuk datang dan pergi sekiranya Guru ada urusan penting di tempat Guru. Kehadiran Guru amat kami nanti-nantikan." - M.A.
Honduras dan Ireland adalah dua tempat berbeza. Dalam erti kata lain, aku harus berangkat ke Honduras dalam masa terdekat ini. Segera, aku mencapai pakaian tebal (dari pengembaraan di Egypt) yang cuma kupakai apabila ke luar negara. Menempah tiket penerbangan, mengatur kredit dan perbelanjaan. Menyusun manual dan peta. Kemudian aku membuka peti pengembaraanku, dan di dalamnya ada sebuah alat komunikasi yang tahan lasak. Inilah telefon bimbit dengan nombor telefon antarabangsa yang aku miliki. Dan ketika surat ini disiarkan, aku pun telah berangkat pergi.