BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, Disember 17, 2010

Frostmourne - The Rune Blade Picture and Photo - Kesan Buruk Permainan Online

Pedang Frostmourne - The Rune Blade

Surat kiriman daripada Adik Paladin bertanya tentang Pedang Frostmourne:
Hi, Abang Amiene Rev yang best. Saya nak tau tentang Pedang Frostmoune. Bolehkah Abang Amiene Rev cerita pasal pedang Frostmoune ni dekat blog Abang Amiene?

Maklum balas daripada Amiene Rev: Kesan Buruk Permainan Online / Internet
Pertama, Abang Amiene Rev pun tak tahu pedang Frostmourne ni pedang apa, jadi memandangkan ini adalah permintaan daripada seorang peminat blog Duke Amiene Rev ni, maka di sini ada sedikit maklumat yang dikutip dari laman World of Warcraft. Abang pun tak pernah main permainan ni, jadi ini sajalah cerita yang dapat ditulis di sini.

Terdapat banyak kes di mana ramai pelajar sekolah terjebak dalam ketagihan
bermain permainan online hingga tidak siap kerja rumah dan kerja sekolah.

Rekaan pedang Frostmourne ini memang nampak cantik, tetapi jika Adik Paladin masih belajar di sekolah, eloklah jika kurangkan main permainan-permainan online seperti ini kerana boleh membuang masa. Kalau sudah bekerja pun, permainan seperti ini bukan elok untuk dimainkan, kerana boleh menyebabkan kepenatan otak. Golongan profesional yang cemerlang pula sudah tentu tidak akan membuang masa untuk bermain permainan-permainan ini sepanjang hidup mereka, kerana mereka lebih banyak kerja dan tugasan penting untuk diselesaikan di dunia nyata berbanding misi-misi dan tugasan khayalan dalam permainan online.

Ada pelajar sanggup menghabiskan wang saku semata-mata untuk membeli
peralatan khayalan untuk satu-satu permainan online. Apa kesudahannya?

Frostmourne is the runeblade that Ner'zhul, the Lich King, thrust from his Frozen Throne, intending that Arthas Menethil – his unwitting potential host – would discover it on the continent of Northrend. It is currently wielded by Arthas, the Lich King, who will be starring in the next World of Warcraft Expansion titled Wrath of the Lich King.

Ada juga pelajar yang tidak dapat fokus terhadap pembelajaran di sekolah
kerana lebih
risaukan keadaan di dunia permainan online berbanding
ujian yang semakin hampir.


Ada pemain yang sanggup menghabiskan duit sekitar RM3,000 ke RM8,000
untuk
permainan online, duit sebanyak itu boleh digunakan untuk
membayar yuran pengajian
di institusi pengajian tinggi.

History of Frostmourne
Muradin Bronzebeard, a dwarven explorer last seen in Northrend, had heard of Frostmourne's power and was searching for it when Arthas and his men arrived. When the forces of the Dreadlord Mal'Ganis began to close in around them, Arthas and Muradin set out to claim the weapon.

Kebanyakan pelajar yang bermain permainan online, mudah terpengaruh
dengan
penggunaan bahasa kesat, mencarut, lucah dan memaki-hamun.
Mereka cenderung
menggunakan perkataan biadab dan kurang ajar ini
dalam komunikasi harian mereka.



Ada pula pelajar yang sanggup mengabaikan kerja rumah semata-mata
menghabiskan masa untuk permainan online. Nampaknya mereka lebih hormat
amanah atau perintah kawan-kawan online berbanding guru yang seharusnya
lebih dihormati sebagai pemberi ilmu.

Frostmourne was guarded by several revenants who tried to warn Arthas of the danger, but he destroyed them regardless.

Di dunia nyata ada banyak aktiviti dan sumbangan yang boleh disertai
oleh para pelajar.
Kenapa mesti memperbodohkan diri
membuang masa di dunia permainan online?


After killing Muradin, Arthas returned to his base and staged a counterattack against Mal'Ganis, quickly destroying the dreadlord's base. The dreadlord confronted Arthas, telling him that Ner'zhul had known he would take the cursed sword. He spoke as if he believed Arthas was now on his side. To the demon's surprise, Arthas used the runeblade to slay the dreadlord at the Lich King's command.

Kadangkala bidang rekabentuk grafik jika disalah gunakan, pereka grafik
berkemungkinan dianggap 'bersubahat' dengan terlibat dalam membangunkan
permainan online
yang melalaikan generasi muda harapan bangsa.

Apakah keuntungan yang diperolehi oleh para pelajar dengan
menghabiskan
BANYAK masa dan duit bermain permainan online?

Permainan online umpama bendang berlumpur. Jika pelajar sudah termasuk ke dalamnya, semakin lama, semakin sukar untuk pelajar tersebut keluar dari lumpur tersebut. Daya pengaruh, tarikan dan keseronokan sementara dalam permainan online sangat kuat. Sebabnya, untuk menjaga punca pendapatan, pembangun permainan online perlu bekerja keras untuk memastikan permainan online yang dicipta memiliki pengaruh yang kuat untuk mengekalkan kesetiaan para pemain untuk terus bermain permainan online.

Alangkah bagusnya kalau para pembangun permainan online ini memanfaatkan kemahiran mereka untuk membangunkan permainan online yang berdaya untuk menarik minat pelajar supaya belajar dan meningkatkan ilmu pengetahuan dalam bidang sains, matematik dan teknologi secara konsep ilmiah.