BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, Disember 24, 2010

Kepada Para Pengunjung dan Pembaca Blog Duke Amiene Rev

Salam sejahtera buat para pembaca blog Duke Amiene Rev yang terdiri daripada pelbagai golongan kaum, agama dan usia. Sejak dari tahun pertama blog ini diperkenalkan, saya telah menggunakan Haloscan, yang mempunyai sistem mengesan lokasi pemberi komen di blog ini.

Berkenaan Haloscan
Di sini saya memaklumkan kepada anda semua, sekitar bulan Disember tahun 2009, Haloscan telah menamatkan perkhidmatan percumanya. Sejak itu ECHO telah mengambil alih pengurusan Haloscan. Pembantu saya ada memberitahu saya terdapat banyak komen yang dihantar menerusi ECHO, boleh ditemui di setiap entri atau artikel, tetapi komen-komen tersebut tidak lagi diluluskan untuk disiarkan, memandangkan saya bukan pengguna berbayar ECHO. Komen-komen tersebut walau bagaimana pun boleh dibaca oleh pembantu-pembantu sukarelawan saya. Mereka bertugas menguruskan mana-mana maklum balas yang dihantar kepada saya.

Entri berkenaan Haloscan boleh ditemui di sini:
In Memory Of Haloscan - Haloscan Meninggalkan Dunia Blogger Dengan Bermaruah


Pos Masalah Anda
Sementara itu, urusan surat-menyurat di Pos Masalah Anda pula adalah menerusi BORANG POS MASALAH ANDA yang boleh anda temui sekiranya anda merujuk pada entri atau pos terawal di ruangan Masalah Anda. Untuk pengetahuan para pembaca, sehingga kini, saya menerima ratusan surat pembaca yang belum sempat dibalas. Bayangkan setahun cuma ada 365 hari sahaja. Diminta mematuhi syarat-syarat penulisan surat kerana setiap surat akan ditapis terlebih dahulu. Mana-mana surat yang menggunakan Bahasa SMS akan lambat dilayan, dan manakala surat yang ditulis dan ditaip dengan baik, mematuhi struktur ejaan, tanda baca dan tatabahasa akan dilayan lebih awal.


Tanya Sama Amiene Rev
Sumber lain untuk menghubungi saya adalah menerusi Tanya Sama Amiene Rev. Untuk makluman anda, kebanyakan entri dan artikel yang ditulis dan disiarkan di blog ini adalah atas permintaan pembaca, dan sekiranya para pembaca ada sesuatu yang hendak ditanya, yang bukan berkenaan masalah peribadi bolehlah merujuk ke bahagian tersebut. Jenis-jenis e-mel yang cepat dilayan ialah e-mel yang berkaitan dengan kontrak penulisan atau apa-apa jemputan khusus sahaja.


Facebook Amiene Rev
Untuk lebih pantas, boleh berhubung dengan saya menerusi Facebook. Buat masa ini saya cuma memiliki satu Facebook dan satu Facebook Page untuk urusan berkenaan dengan Duke Amiene Rev.

Terima kasih kerana sudi membaca dan mengunjungi blog Duke Amiene Rev.