BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Jun 29, 2011

Celcom Instanet - Perkhidmatan Jalur Lebar Termurah

Rakyat negara ini kini boleh melayari internet pada kadar serendah RM1 sehari, menerusi pelancaran jalur lebar terbaik dari Celcom Axiata Bhd. (Celcom), Instanet yang disifatkan caj jalur lebar termurah yang berada di pasaran tempatan buat masa ini.

Instanet didatangkan menerusi pakej pra-bayar dengan langganan pertama hanya sebanyak RM30, lebih murah berbanding RM50 pada kebiasaannya dan internet boleh digunakan tanpa gangguan selama 30 hari.

Cheapest Broadband - Celcom Instanet
Celcom telah melancarkan Instanet Celcom yang disifatkan sebagai braodband prepaid paling murah dengan mengenakan caj jalur lebar pada kadar serendah RM 1 sehari.

Instanet ini didatangkan menerusi pakej pra-bayar dengan langganan pertama hanya sebanyak RM30, lebih murah berbanding RM50 pada kebiasaannya dan internet boleh digunakan tanpa gangguan selama 30 hari.

Ciri-ciri Broadband Celcom Instanet

Pek permulaan serendah RM12.50 tanpa modem kepada caj langganan yang paling rendah untuk tempoh harian, mingguan dan bulanan.

Tambah nilai adalah sama seperti menambah nilai pra-bayar atau membayar pasca bayar Celcom.

Bagi pelanggan yang tidak mempunyai modem USB, mereka boleh mendapatkan pakej bundle pra-bayar Instanet yang didatangkan dengan model USB spesifikasi tinggi (muat turun 7.2 Mbps dan muat naik 5.76 Mbps).

Pelanggan akan dapat kad sim dengan nilai tersedia sebanyak RM10 yang ditawarkan dengan harga RM108 dan kelajuan sehingga 512Kbps.

PETIKAN HARIAN METRO - CELCOM INSTANET
CELCOM Axiata Berhad (Celcom) memperkenalkan Instanet, perkhidmatan jalur lebar prabayar paling murah di pasaran yang membolehkan pelanggan melayari Internet dengan pek permulaan cuma kira-kira RM1 sehari.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Seri Shazalli Ramly berkata, perkhidmatan itu didatangkan dengan pakej prabayar membabitkan langganan pertama hanya RM30 bagi Instanet bulanan.

“Kadar ini lebih murah berbanding RM50 kebiasaannya dan Internet boleh digunakan selama 30 hari tanpa sebarang gangguan. Untuk Instanet Harian, pelanggan boleh menikmati kadar langganan pada RM5 dan Instanet Mingguan pula RM18.

“Tambah nilai boleh dilakukan di lebih 11,000 peruncit Celcom sedia ada di seluruh negara,” katanya ketika melancarkan perkhidmatan jalur lebar prabayar Instanet di Kuala Lumpur, semalam.

Beliau berkata, bagi pelanggan yang tidak mempunyai modem USB, Celcom menawarkan pakej prabayar Instanet terkumpul yang didatangkan dengan model USB spesifikasi tinggi membabitkan muat turun 7.2 Mbps dan muat naik 5.76 Mbps.

“Pada masa sama, pelanggan diberikan kad sim dengan nilai tersedia sebanyak RM10 yang ditawarkan pada harga RM108 membabitkan tahap kelajuan sehingga 512Kbps,” katanya.

Sehubungan itu, katanya, Celcom yakin menarik 200,000 pelanggan untuk menggunakan perkhidmatan terbabit.

Celcom Aims For 200,000 Subscribers For Instanet Prepaid Broadband

KUALA LUMPUR, June 27 (Bernama) -- Celcom Axiata Bhd expects an estimated 200,000 subscribers for the just-launched Instanet Prepaid Broadband by year-end, says Chief Executive Officer Datuk Seri Shazali Ramly.

He said Celcom was now leading in the mobile broadband sector with a market share of 51 per cent in the last quarter.

"With the new prepaid broadband, we expect our leadership to be strengthened further this year.

"Currently, we have 10.5 million customers and pre-paid subscribers account for more than more than 85 per cent our total subscriber base," he said when unveiling the Instanet Prepaid mobile broadband here today.

The Instanet Prepaid Broadband offers Internet access to customers who do not have a USB modem while customers with existing modem can enjoy immediate Internet access with the Instanet Prepaid Pack, both costing RM30 per month.

Meanwhile, the prepaid mobile broadband is also available for a daily subscription of RM5 and a weekly subscription of RM18.

-- BERNAMA