BLOG DUKE AMIENE REV

Isnin, Januari 19, 2009

Koleksi Cerita Seram Melayu Malaysia: Karya-karya Pendek Amiene Rev

Di bawah adalah koleksi cerita-cerita seram berbahasa Melayu yang ditulis oleh Amiene Rev sekitar tahun 2006-2008. Cerita-cerita seram ini juga memuatkan kisah-kisah hantu yang pelbagai seperti pontianak, pocong, toyol, makhluk halus dan seumpamanya.

  • Kereta Waktu Malam: Kisah Seram Berdasarkan Pengalaman Sebenar - Dua orang sahabat memandu kereta pada larut malam menuju ke Kuala Lumpur, tiba-tiba diserang oleh beberapa orang budak kecil yang bergigi runcing dan tajam. Dapatkah mereka selamat sampai ke Kuala Lumpur. Klasifikasi: Cerita Seram Misteri. Penulis: Amiene Rev.

  • Cerita Seram Suami dan Isteri Di Tepi Jalan - Cerita ini adalah berdasarkan kisah benar yang berlaku di tepi sebuah lebuh raya yang sunyi. Kisah tragis ini menyaksikan kewujudan sejenis makhluk hitam, berbadan tinggi dan berbulu lebat yang meragut nyawa manusia. Klasifikasi: Cerita Hantu Seram Misteri. Penulis: Amiene Rev.

  • Hantu Siling Berambut Panjang - Seorang pelajar sekolah berasa bosan kerana sering diganggu oleh wajah hantu yang sering muncul di siling asramanya. Pelajar perempuan itu mengambil tindakan untuk mencabar hantu siling tersebut. Namun tindakan pelajar perempuan itu menyebabkan keadaan menjadi semakin teruk. Klasifikasi: Cerita Hantu Parodi. Penulis: Amiene Rev.

  • Tengkorak Di Atas Kubur - Terdapat satu tengkorak hidup yang sering kelihatan di atas kubur pada waktu malam. Tengkorak ini sering mengganggu budak-budak yang pulang dari mengaji pada waktu malam. Klasifikasi: Cerita Hantu Parodi. Penulis: Amiene Rev.

  • Penunggu Di Tanah Larangan - Seorang pelajar telah berkenalan dengan satu makhluk halus yang berada di kawasan larangan sekolah. Pelajar sekolah itu akhirnya menjadi Juara Pertandingan Shuffle. Apakah yang telah berlaku sebenarnya? Klasifikasi: Cerita Hantu Komedi. Penulis Amiene Rev.

  • Kelawar Terbang Tanpa Kepala - Selepas mengalami satu peristiwa seram di sebuah landasan keretapi, seorang sahabat dilanda trauma dan mengalami gangguan mental sehingga mengakibatkan maut. Klasifikasi: Cerita Seram Misteri. Penulis: Amiene Rev.

  • Pocong Tersengih Di Dalam Tandas - Salah faham terhadap orang yang dicintainya berakhir dengan epilog yang mengharukan apabila pelajar lelaki itu menemui kebenaran menerusi surat yang ditulis oleh kawan kepada orang yang dicintainya. Ternyata konflik yang berlaku sebelum ini ada kaitan dengan penemuan pocong di dalam tandas. Pelajar lelaki itu akhirnya menemui satu rahsia yang terselindung berhampiran parit di tepi kawasan sekolah. Klasifikasi: Cerita Hantu Romantik. Penulis: Amiene Rev.

  • Hantu Pemanggil Di Telefon Bimbit - Sekumpulan pelajar siswi di sebuah blok asrama diganggu oleh panggilan misteri yang berterusan pada waktu malam. Mereka bercadang untuk menyiasat asal usul panggilan misteri tersebut. Kerana perbuatan berani tersebut, mereka nyaris-nyaris menjadi korban. Klasifikasi: Cerita Seram Misteri. Penulis: Amiene Rev.

  • Misteri Kotak Barang Kemas - Dua orang adik-beradik tertarik dengan sebuah kotak kecil yang pernah digunakan oleh ibu saudara mereka untuk menyimpan barang-barang berharga. Kerana melanggar larangan ibu saudara mereka, nyawa seorang kawan baik mereka menjadi cagaran. Klasifikasi: Cerita Seram Misteri. Penulis: Amiene Rev.

  • Kisah Pontianak Rumah Sewa - Sebuah rumah sewa di hujung jalan menjadi perhatian apabila satu lembaga pontianak sering dilihat berada di sekitar rumah sewa itu pada malam hari. Hal ini menyebabkan penduduk setempat berpakat untuk membakar rumah tersebut kerana dipercayai didiami oleh pontianak. Klasifikasi: Cerita Hantu Parodi. Penulis: Amiene Rev.

  • Makhluk Halus Di Dapur Rumah - Anak kecil di rumah mewah itu berkelakuan luar biasa sejak akhir-akhir ini. Sebelum itu, pembantu rumah yang bekerja di rumah mewah itu telah melarikan diri. Kehilangan barang-barang berharga di rumah itu menimbulkan spekulasi. Apakah sebenarnya rahsia yang terdapat di dapur rumah mewah itu? Dan, siapakah pula lembaga-lembaga misteri yang berkawan dengan anak kecil itu? Klasifikasi: Cerita Hantu Seram Parodi. Penulis: Amiene Rev.

  • Hotel Hantu Hantu Hantu Hantu - Kisah sebuah hotel terpinggir yang mengundang misteri. Hotel tersebut dikatakan dijaga dan diuruskan oleh hantu-hantu yang mendiaminya. Seorang pemberita bercadang untuk menyiasat misteri di sebalik bangunan hotel tersebut. Klasifikasi: Cerita Hantu Misteri. Penulis: Amiene Rev.

  • Sebuah Hotel Dihuni Hantu - Sambungan kepada cerita Hotel Hantu Hantu Hantu. Di sebuah kawasan hutan yang terpencil, terdapat sebuah hotel mewah bak istana raja, yang hanya akan muncul setiap kali titisan hujan turun melebati bumi. Dan pada hari itu, tiga kumpulan manusia entah bernasib baik, entah tidak, kerana mereka berpeluang merasai pengalaman seram untuk tinggal di hotel berhantu itu. Klasifikasi: Cerita Hantu Misteri. Penulis: Amiene Rev.