BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, Disember 25, 2009

Sajak Seketul Batu Di Tengah Jalan

Seketul Batu Di Tengah Jalan
Karya: Amiene Rev (C) 2009

Kata dukun
jika aku mahu hati gadis itu
aku harus tidak bersolat
40 hari 40 malam

Kata dukun
jika aku mahu hati gadis itu
aku harus meninggalkan kebaikan
40 hari 40 malam

Kata dukun
jika aku mahu hati gadis itu
aku harus tidak menyebut
nama Allah

dan syaitan akan bersekongkol denganku
mencipta jampi dan sumpah
mengikat hati gadis itu untukku

namun pada hari ke 40
aku melihat batu di tengah jalan
lalu kualihkan ke tepi jalan
maka terbatallah segala jampi
maka terbatallah segala sumpah
lerailah ikatan hati gadis itu terhadapku

lalu aku tertanya-tanya
jika satu kebaikan dapat meleraikan
39 hari penuh kejahatan

bagaimana pula satu pahala
dapat menyelamat aku dari api neraka?

ketika itu aku sedar
kasih sayang-Mu
Allah Tuhanku