BLOG DUKE AMIENE REV

Ahad, September 21, 2008

Projek Syawal 2008: Projek Baitul Kasih

PROJEK SYAWAL 2008:
Projek Baitul Kasih

Geng sukarelawan Projek Syawal meneruskan lagi perjuangan amal kebajikan mereka. Kali ini, mereka mengunjungi sebuah rumah kebajikan yang memuatkan 32 orang kanak-kanak istimewa/yatim dan ibu tunggal.

Rumah Amal Baitul Kasih
32, Jalan U19/1
Taman Seri Buloh
Sungai Buloh.
http://projeksyawal.blogspot.com

Projek Syawal ini telah dijalankan sejak tahun 2006 oleh sekumpulan blogger warga tempatan yang dikenali sebagai Charity Squad. Sila kunjungi laman web mereka untuk maklumat lanjut.

BLOG PROJEK SYAWAL INI DICALONKAN UNTUK KATEGORI HADIAH KHAS ABAR (Anugerah Blogger Amiene Rev) 2008

PERHATIAN: BERITA MENYEDIHKAN!
Susulan daripada komentar seseorang yang hanya mahu dikenali sebagai Hati-hati, saya telah mengunjungi blog Tipah Vogue (daripada Squad Charity) untuk melihat perkembangan Projek Baitul Kasih. Hasilnya kami menemui beberapa entri seperti berikut yang disusun mengikut kronologi:

Tidak sampai satu hari entri ini tersiar di blog dukeamienerev.blogspot.com, pihak TV3 didapati telah membuat liputan berkaitan dengan kes yang menyedihkan ini. Berita berkatitan boleh diikuti selepas habis berita budak Luar Biasa dan iklan PIDM:


Klik di sini untuk skrin lebih besar: KLIK DI SINI

Bagi sesiapa yang mengikuti kisah ini, Projek Baitul Kasih nampaknya masih diteruskan kerana yang bersalah itu cuma individu tertentu, dan bukan anak-anak yatim dan anak-anak istimewa yang berada di rumah amal tersebut.


Kita berharap, agar individu terbabit diberikan hidayah, dibukakan hatinya agar kembali kepada kebenaran. Semoga dia akan berusaha untuk menebus kesilapannya terhadap anak-anak yatim dan insan istimewa. Sesungguhnya Allah itu Maha Penyayang lagi Maha Pengampun.

Kita juga berharap, Adik Fatimah yang cacat penglihatannya agar mendapat tempat yang lebih sesuai dan lebih baik agar dapat mengecapi masa depan yang lebih baik.


Entri ini akan dikemaskinikan lagi sekiranya terdapat berita-berita terbaru daripada pihak Projek Syawal.