BLOG DUKE AMIENE REV

Isnin, Oktober 29, 2007

Tidak Lama Lagi Kita Boleh Merasa Rendang Penguin

Rendang Penguin atau Rendang Pingu, barangkali akan menjadi jenama makanan termahal di Malaysia. Seekor penguin berharga kira-kira RM26,000. Pernahkah anda melihat filem Penguin Asli dan Ayam Rebus menerusi filem Surf Up?

Saya sangat tertarik dengan Penguin Asli yang menghuni Pulau Pingu. Penguin Asli ini telah merebus seekor ayam, dan ayam itu tersalah tafsir bahawa penguin-penguin asli itu sedang menyediakan perkhidmatan Hot Sauna. Saya mahu berhenti mengarut, dan anda semua dengarlah kisah di bawah:

Timbalan Pengurus Besar UWL, Mohd Hafizuddin Abdullah, berkata kejayaan menetaskan penguin seberat kira-kira 89 gram menerusi kaedah semula jadi itu membuktikan semangat `Malaysia Boleh'.

"Pada 9 September lalu tercatat satu lagi sejarah paling membanggakan kami di UWL apabila anak penguin jenis `Rockhopper' yang terkenal dengan jambul kuning dan bulu mata lebat berjaya ditetaskan.

"Diikuti dua hari kemudian seekor lagi anak penguin jenis sama ditetaskan menjadikan jumlah keseluruhan penguin `Rockhopper' dimiliki UWL kini sebanyak 21 ekor," katanya ketika ditemui di pusat pelancongan itu.