BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Februari 27, 2007

Ultraman Dance dan Tag atau Label atau Permainan Kejar-kejar

Apa pun sebelum tu aku ingin berkongsi mengenai Tarian Ultraman atau Ultraman Dance ini. Sampai masa Hari Guru pun ada budak-budak sekolah buat persembahan Tarian Ultraman ni. Agaknya siapa tahu asal usul dan sejarah Ultraman Dance ini? Lagu yang dimainkan pun lebih kurang sama. Apabila aku lihat balik Ultraman yang sebenar menari, lain pula ceritanya.















Hari ni aku berpeluang buka sekejap blog aku. Banyak urusan hari ni. Sibuk. Sekarang aku mengendalikan program peringkat universiti. Pengarah program. Mengantuk.

Mengantuk sebab:
1. Makan sardin (sebab sahut seruan kerajaan, dilarang makan makanan segera).
2. Otak berfikir sepanjang masa, biarpun ketika tidur. (Tidur atau tidak?)
3. Penulisan tesis.
4. Bercakap banyak, mengarah banyak, beri motivasi banyak dan taklimat pun banyak.
5. Sakit aku sejak tahun lepas belum baik lagi.
6. Berjalan banyak. (tengok-tengok tapak program dan menemui VIP).
7. La la la la la la la la la malas nak fikir apa nak tambah lagi dalam blog ni, tidur lagi baik.

Malam nanti ada mesyuarat. Aku harus mengagihkan tugas-tugas penting kepada timbalan-timbalan pengarah aku. Sudah empat tahun aku tidak melibatkan diri dalam dalam dunia persatuan dan organisasi yang melibatkan protokol dan prosedur ni. Aku ingat dah tak mahu terlibat lagi. Namun sekarang, nak tak nak, dah tak ada orang lain lagi.

Sebab ini idea aku 100%. Penasihat pun setuju dengan semua keputusan aku dan dia dah serahkan tugas-tugas ni semua kepada aku. Jadi, apa pun sekarang keputusan mengenai program ini di tangan aku dan apa-apa yang memerlukan tanda tangan sokongan sahaja akan diberikan oleh Penasihat dan Dekan.

Mengantuk... zZzZzZz....

zZz....

Oh lupa... ada permainan 'tag'? Aku sempat tengok siapa yang kena tag selain aku dekat blog Pak Teh ni. Pak Sinaganaga, Tok Rimau, Basri Dugong Senyum, Encik Klinik Minda dan Rickywan.

Nampaknya aku tak sempat nak tag hari ni. Ada tanggungjawab penting. Aku bertanggungjawab ke atas... beratus-ratus orang.

Aku kena selesaikan tanggungjawab ini dahulu. Semoga Tuhan meredhai setiap keputusan aku, memberkati setiap tindakan aku, mempermudahkan segala urusanku dan memberi kesihatan dan kebahagiaan hidup kepada aku dan semua AJK-AJK KITAB.

Amin.

Nak tidurkah? Atau... zZZzzZz ZZzzZz ZZzzzzZ ZZzZ zZz ZZzzz ZZzzZz