BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Februari 17, 2007

Aku Susah Hati

Hati aku tidak tenteram. Aku rasa cukup runsing. Keliru. Aku akan rasa tidak tenang selagi aku tidak mendapat jawapan yang sebenarnya. Aku mengira bilangan gigi aku. 28. Aku mendapat tahu bilangan gigi orang dewasa ialah 32. Kenapa? Kenapa? Sesiapa!!!!! Tolong aku!!!! Berapakah jumlah gigi yang anda ada?

Oro! Aku patut meminta tolong dengan gaya yang sopan dan berbudi bahasa. Betul, lagi pun setiap perbuatan aku sering menjadi ikutan junior-junior aku. Aku tidak boleh berbuat sesuatu sewenang-wenangnya. Aku tidak membuang plastik pada komputer riba aku. Junior aku juga mengikutinya. Aku pergi latihan tenpin boling untuk sukan peringkat universiti, junior aku juga mengikuti. Aku pandai menjadi detektif untuk menjaga keputusan akademik junior-junior aku di universiti. Junior aku pula mempraktiknya untuk menyiasat siswi-siswi cantik. Oh, ya! Tidak patut mereka menjadikan bilik masing-masing untuk permainan Counterstrike dengan kabel RJ45! Aku juga dulu, suka mencipta dunia 3D dan merekabentuk watak-watak 3D untuk permainan itu, beberapa tahun dahulu. Barangkali betul kata orang, senior borek, junior rintik.

Aku merepek lagi. Apa pun, aku tetap mahu tahu berapa bilangan gigi yang semua orang ada. Persoalan ini sudah mengganggu pemikiran aku sekian lama, sejak beberapa minggu lepas. Aku berasa seram dengan persoalan ini. Cukup menghantui aku!