BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, Februari 16, 2007

Ahli Neraka Sekalian: Hentikan Fitnah Terhadap Mawi dan lain-lain manusia

Petikan sumber: Harian Metro

Cuma apa yang A tidak puas hati, ada segelintir pihak yang melabel Mawi kini sudah lupa daratan dan meminggirkan kaum keluarganya. Sedangkan kejadian yang berlaku depan matanya sendiri baru-baru ini bercanggah sama sekali.
Kata A, semuanya bermula ketika A menunaikan solat di surau pusat beli-belah di Bandar Utama.

Tambah si A lagi, hanya selepas selesai solat, barulah dia perasan yang menjadi imam di surau itu adalah Mawi.
Terkejut beruklah si A kerana inilah kali pertama dia bertemu empat mata dengan Mawi. Lebih-lebih lagi, di tempat yang mulia seperti itu. Tambahnya lagi, Mawi juga tidak bersendirian kerana selepas solat, dia yang ditemani ibu dan ahli keluarganya yang lain terus membeli-belah pula ke pusat beli-belah berkenaan.

Tergambar jelas kemesraan Mawi melayan ahli keluarganya di pusat beli-belah itu. Terbukti dia sangat mementingkan kebahagiaan keluarganya itu.
Justeru, kata si A, kepada mereka yang membuat cerita Mawi meminggirkan keluarganya itu, hentikanlah kerja mereka yang tidak berfaedah itu.

Fakta-fakta Mengenai Fitnah:

Nabi S.A.W bersabda: "Segeralah beramal, fitnah-fitnah seakan potongan-potongan malam yang gelap, seorang di waktu pagi sebagai mukmin dan masuk sore menjadi kafir atau di waktu sore sebagai mukmin, di waktu pagi menjadi kafir, ia menukar agamanya dengan harta benda dunia". (HR. Muslim).

Nabi bersabda dalam hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari dari sahabat Abu Hurairah R.A:
Zaman-zaman akan saling berdekatan, amalan akan berkurang, sifat pelit akan diberikan, fitnah dan haraj akan banyak. Para sahabat berkata, "Apakah itu?" Beliau menjawab, "Pembunuhan".