BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Februari 21, 2007

Kisah Sahabat Yang Putus Cinta


Ini adalah patah-patah perkataan seorang sahabat baik saya, berbangsa India dan beragama Kristian mengenai kisah putus cinta seorang sahabat saya lain:

"Don't worry. Tuhan akan sentiasa merahmati dan melindungi mereka yang meletakkan sepenuhnya iman dan kepercayaan mereka dalam tanganNYA. Saya selalu percayakan perkara ini. Walaupun saya pernah melalui liku-liku kehidupan yang teramat pahit.... I still survive dan masih mampu ketawa dan bercakap seperti nothin happen."

Jika saya tidak mengatakan yang sahabat saya ini seorang Kristian, adakah sesiapa menyangka dia seorang Kristian? Apa pun kata-kata seorang sahabat ini, menyentuh hati saya sebagai sahabatnya.

Ini pula pesanan yang diminta disampaikan oleh sahabat saya yang telah putus tunang itu kepada semua orang:

"Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi. Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan, tanpa persahabatan percintaan akan berakhir tetapi tanpa percintaan, persahabatan boleh kekal. Oleh itu hargailah persahabatan yang terjalin...jangan biarkan ia terbiar tanpa arah..."

Saya sudah menunaikan permintaan sahabat saya itu sekarang. Bersemangat! Bersemangat! Hadapi cabaran hidup ini dengan penuh harga diri!