BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Julai 08, 2008

Panduan Menjadi Juara Akademi Fantasia - Siri 4


Jangan Curi 'Trademark' Orang

Penulis: Amiene Rev (C) 2008

Salah satu sikap yang dibencikan orang... ialah mencuri 'trademark' orang. (Er, anak saudara saya suruh saya baca buku untuk dia. Masuk kali ni sudah dalam sepuluh buah buku saya bacakan untuk dia, untuk hari ini saja. Lepas tu dia selalu tunjukkan saya macam-macam Power Rangers yang dia ada, jadi untuk kali ini pendek sajalah saya tulis).

Mencuri 'trademark' (ya, Batman... kalau tak cakap ya nanti dia terus tanya saya) peserta lain oleh seseorang peserta boleh menimbulkan kemarahan penyokong-penyokong atau peminat bagi peserta yang dicuri 'trademark'nya itu.

Oleh itu pastikan (ya FED merah... ya, kuning nampak, merah tak nampak, sebab dah kena koyak. Mana la aku hafal power-power Rangers ni). Ya, pastikan anda menggunakan 'trademark' yang asli.

(Alamak, dia bawa buku Ultraman Colouring Book pula. Ya, raksasa.)

Dan.. (Oh, tidak gambar kahwin kakak aku dengan abang ipar aku! Aku nak baca apa?)

Sekian sahaja untuk hari ini.

Oh, ya. Sekiranya anda berminat untuk mengikuti siri-siri sebelumnya, silalah pada entri minggu-minggu sebelumnya (klik pada Tips Juara AF) yang terdapat di bawah entri ini. Setakat ini, satu siri dipos setiap minggu untuk tatapan pembaca yang setia berkunjung ke mari.

Jangan ciplak atau plagiat ya?