BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Julai 02, 2008

Setiap Gambar Ada Cerita - Siri 1

Photo Received Via Forwarded E-mail.
Original Story by Amiene Rev
(C) 2008.
Setiap cerita adalah rekaan semata-mata.

Jaffa adalah seekor kambing gurun. Dia mencintai Wendonok, si kera ayu dari hutan Shire. Kedua-duanya adalah pasangan kekasih sejati. Oleh kerana cinta mereka berdua adalah cinta terlarang, di mana bangsa kera dilarang bercinta dengan bangsa kambing gurun.

"Kanda, marilah kita tinggalkan tempat ini. Cinta kita, cinta terlarang," pujuk Wendonok, sambil mengurut-ngurut bahu dan leher kekasihnya.

"Bagaimana kanda hendak meninggalkan tempat ini? Ini tanah air kanda. Setiap hari kanda mengembek di sini memanggil dara-dara kambing gurun di sini," jawab Jaffa, sempat bergurau mengusik kekasihnya.

"Nakal," Wendonok menepuk manja bahu Jaffa.

"Kanda tidak takut dengan cemuhan dan kata-kata orang mengenai cinta kita?" Air muka Wendonok berubah menjadi serius. Dia sudah tidak dapat menahan kata-kata haiwan lain mengenai percintaan terlarang antara mereka.

"Apa kita peduli? Darjat kita tetap sama, kita sama-sama adalah binatang. Dinda usah takut, kanda sentiasa berada di sampingmu," Jaffa menyatakan pendiriannya dengan tegas.

"Ini adalah ujian cinta kita," bisik Jaffa dengan romantisnya. Senyuman kambing yang terpapar di bibir Jaffa meredupkan kebimbangan hati Wendonok.

"Kalau begitu, dinda akan terus sehidup dan semati dengan kanda." Wendonok memeluk leher Jaffa.