BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Ogos 08, 2009

Griffindor Juara Keseluruhan

Rumah Griffindor telah berjaya menjadi juara keseluruhan pada acara sukan kali ini. Sebelumnya Hufflepuff adalah sang juara yang angkuh. Rumah Griffindor seringkali diperkecilkan dan dipandang rendah.

Namun, kali ini, Griffindor telah membuat kejutan besar dengan menewaskan kesemua rumah sukan yang lain seperti Ravenclaw dan Slytherin. Kekalahan Hufflepuff yang sebelumnya telah menjadi juara dua kali dan kemenangan Griffindor buat pertama kali, merupakan satu petanda bahawa nasib dan tuah telah beralih ke arah Griffindor.

Namun, sudah menjadi hasrat Griffindor untuk mencapai kemenangan dengan cara yang adil dan saksama. Griffindor dengan merendah diri, bangkit dan berlatih untuk mencipta kemenangan mutlak. Menerusi kemenangan ini, tersangkal sudah kutukan, sumpahan dan penghinaan yang selama ini dilontarkan ke arah Griffindor.

Rakaman gambar yang dibuat oleh Duke, yang juga merupakan pelakon utama filem G.I Joe, meningkatkan lagi taraf Rumah Griffindor.

Keterangan mengenai Griffindor menurut Wikipedia:
Gryffindor values courage, bravery, daring, nerve and chivalry. Its mascot is the lion, and its colours are red and gold. The Head of this house is the Transfiguration teacher, Minerva McGonagall, and the house ghost is Nearly Headless Nick. According to Rowling, Gryffindor corresponds roughly to the element of fire. The founder of the house is Godric Gryffindor.

The Gryffindor common room is located in one of the castle's highest towers, the entrance to which is located on the seventh floor in the east wing of the castle and is guarded by a painting of The Fat Lady, who is garbed in a pink dress. She permits entry only after being given the correct password.