BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, April 11, 2007

Kisah Seorang Pesakit Aneroksia

Malam itu aku menerima satu e-mel daripada seorang misteri. E-mel itu mengandungi catatan peribadi yang kelihatan sayu. Penulis e-mel itu memberitahuku dengan menggunakan bahasa buruk (SMS). Namun, untuk membolehkan tulisannya itu dipaparkan di sini, maka aku menterjemahkannya ke dalam Bahasa Melayu rasmi seperti berikut:

"Hidupku kini tidak lagi bahagia. Aku mahu menghukum diriku, tanpa makan dan minum. Kau adalah orang yang kupilih, untuk memaparkan tulisanku. Paparkan sesuka hatimu. Aku cuma mahu semua orang tahu, betapa aku kini, sedang terseksa."

Di bahagian akhir e-mel itu tertulis:

"Sudah sekian lama, aku memakan ikan emas. Mentah-mentah. Seekor berharga seringgit lima puluh sen. Aku memelihara banyak ikan emas. Ikan-ikan emas ini tidak kuberi makan. Kerana itu, aku juga tidak boleh makan. Sehingga ikan-ikan ini habis, maka aku tidak lagi akan makan apa-apa."

Jadi, aku pun menunaikan permintaan manusia yang aneh ini. Lalu hari, ini, catatan pertamanya mengisi panel tetingkap tulisan entriku. Aku menganggapnya sebagai sebuah karya kreatif.

Harap-harap dia tidak menghantar kesinambungannya lagi.


NOTA: Siri pertama, Catatan Seorang Pesakit Aneroksia Nervosa, ditulis oleh Amiene Rev pada tahun #### di sebuah lokasi misteri di 'Hofgarten Park, Germany'.