BLOG DUKE AMIENE REV

Ahad, Disember 30, 2007

Ini Adalah Kebanggaan Seorang Pengkritik Blog

Sudah lama saya tidak mengkritik blog. Sibuk dengan tugas-tugas di dunia nyata menyebabkan di dalam jadual saya tidak ada langsung mengenai perkara untuk mengkritik blog. Namun, sepanjang tempoh tersebut, saya ada menemui beberapa buah blog baru yang sangat menarik.

Salah satu daripada blog itu layak mendapat anugerah, lalu saya pun menyapa pemilik blog tersebut. Tertarik dengan budi bahasa pemilik blog itu, di samping ketelusan hatinya dalam menyusun isi kandungan blog, menyebabkan saya rasa, inilah blog baru yang patut memenangi sesuatu.

Kemudian, diam-diam saya mencalonkan blog tersebut. Alhamdulillah, blog tersebut menang. Apa lagi yang boleh saya katakan selain daripada kesyukuran. Penilaian saya terhadap blog tersebut ternyata tepat lagi benar.

Blog itu telah menang, nilai-nilai mengkritik blog yang saya gunakan ternyata mempunyai kelasnya yang tersendiri.

Pun, begitu, saya masih belum mahu kembali sebagai pengkritik blog. Kita merancang, dan tidak semestinya perancangan kita itu akan berjalan sebagaimana kehendak kita. Kadangkala kita perlu fleksibel dengan kehidupan di dunia nyata.

Apa pun, hari ini saya dapat menulis entri di sini, dengan gembira. Tahniah kepada pemilik blog tersebut!