BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Mei 30, 2013

DETEKTIF AMIENE REV: Pencerobohan Siber di Canberra

30 MEI 2013: Belum pun selesai satu maklumat yang dikaji, aku digemparkan lagi dengan satu kes penggodaman maklumat di Australia. Nampaknya, ada pihak tertentu cuba mengaitkan Australia dengan sumber-sumber tertentu.

Kali ini, aku difahamkan bahawa maklumat sulit berkenaan hal ehwal perdagangan dan hubungan asing telah dicuri oleh satu pasukan perisik siber yang lain. Jika hal ini berterusan, maka aku terpaksa memperbaharui lesen senjata api yang aku miliki kerana aku mungkin perlu menyamar sebagai ejen tertentu, merisik maklumat berkaitan dengan Prototaip C. Ini sudah jadi satu misi yang sangat berbahaya.

Buat masa ini, Agency belum mahu aku menggunakan senjata api. Dalam erti kata lain, aku bebas menjalani kehidupan yang aku mahukan kini. Kehidupan yang bebas risiko selepas identitiku sebagai 'wira siber' dipadamkan.

Sistem kotak biru yang baru akan membolehkan aku berdepan dengan penjenayah-penjenayah ini secara dalam talian. Lokasi mereka telah diputarkan ke satu negara Asia. Ini satu tindakan bijak. Namun, pakar dalam bidang ini sudah pasti tahu apa yang sedang mereka lakukan.

Mereka bukan sasarkan negara tersebut, mereka cuba mensasarkan sebuah negara yang lain. Kegagalan menyelesaikan misi ini boleh menyebabkan hubungan antara dua negara terjejas. Aku memerlukan bantuan daripada peramal perang mengenai tahap merah yang bakal dilalui sekiranya misi ini gagal.

Sejak seminggu dua lalu, aku bukan lagi seorang civilian. Aku kini seorang pembanteras jenayah. Jenayah antarabangsa.