BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Mei 28, 2013

SONY XPERIA GO - Tahan Lasak Cuma 4 Bulan Pertama Sahaja?

Sony XPERIA Go, tahan lasak, kalis air tetapi mudah rosak!

SONY XPERIA GO, yang diwar-warkan tahan lasak selama ini akhirnya terbukti mudah rosak! Tahan lasak apa kalau baru 4 bulan pakai, sistem Touch Screen dah tak berfungsi, terutama di bahagian tepi. Hal ini diakui sendiri oleh seorang penjual telefon mudah alih tahan lasak (kononnya) yang telah menggunakan SONY XPERIA GO.

Malah lebih mengejutkan bila penjual telefon bimbit ini dengan mudah dapat meneka "XPERIA GO?" apabila saya memberitahunya tentang telefon bimbit yang rosak di bahagian tepi. Nampaknya bukan saya seorang yang mengalami masalah ini, tetapi masalah ini turut dirasai oleh pengguna yang lain.

SONY XPERIA GO tahan lasak? Nampak kuat pada luarannya tetapi secara dalamannya rapuh. Nampaknya selepas ini, saya akan kembali kepada SAMSUNG.

Ternyata SAMSUNG tidak ada tandingannya. SAMSUNG boleh tahan sampai 7-8 tahun walaupun lasak. SONY XPERIA GO baru 4 bulan sudah rosak. Padahal tahan lasak dan kalis air.

Tulisan ini adalah jujur selepas beberapa bulan menanggung rasa sakit hati terhadap SONY XPERIA GO. SAMSUNG mungkin tidak kalis air, tetapi SAMSUNG tidak mudah rosak seperti SONY XPERIA GO. Memalukan dan menyakitkan hati.

Maaf, kalau ada yang tidak setuju, tetapi ini pengalaman pahit sebagai pengguna SONY XPERIA GO yang diwar-warkan tahan. Mungkin tahan lasak dan kalis air itu benar, tetapi MUDAH ROSAK.