BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Jun 26, 2018

Ulasan Filem Ocean 8


Ocean 8 adalah sebuah filem di mana watak utamanya adalah seorang penjenayah wanita. Baru sahaja keluar dari penjara, dia sudah merancang untuk merompak berlian. Debbie Ocean adalah adik kepada Danny Ocean dan dia merupakan seorang pencuri profesional.

Filem ini akan memaparkan kisah lapan wanita yang memiliki latar belakang pekerjaan yang berlainan, yang bergabung untuk satu matlamat iaitu mencuri berlian.

Apa yang pasti anda sama ada dipaksa atau secara tidak sengaja akan menyokong perbuatan jenayah mereka dan mengharapkan agar pencuri-pencuri ini berjaya mencuri berlian tersebut. Malah ada yang bertepuk tangan melihat kejayaan mereka mencuri berlian-berlian tersebut.

Ini adalah sebuah karya hebat yang berjaya memanipulasi minda manusia supaya menyokong penjenayah. Dilabelkan sebagai PG13, maka filem ini boleh ditonton oleh anak-anak seawal usia 13 tahun. Sukar dipastikan sama ada anak anda akan menyokong penjenayah-penjenayah tersebut atau bertanya kepada anda kenapa ramai penonton kelihatannya seperti menyokong penjenayahan-penjenayahan tersebut/

Sebagai penonton, anda akan menghayati kesabaran, kerjasama, kepercayaan dan sifat amanah untuk saling menjaga kebajikan dan membela rakan-rakan seperjuangan untuk mencuri berlian.

Debbie tidak sekadar mahu mencuri berlian, dia juga mahu membalas dendam terhadap seorang insan yang menyebabkan dia dipenjara sebelum ini. Siapakah insan durjana tersebut? Dapatkah Debbie membalas dendamnya? Berjayakah Debbie mencuri berlian dengan selamat tanpa dikesan? Bahagiakah Debbie selepas menjadi kepala perancang aktiviti mencuri berlian tersebut?

Ocean 8 bukanlah yang pertama dalam genrenya. Sebelum ini sudah ada Ocean 13 dan Ocean 11. Cuma kali ini angkanya bertukar menjadi nombor genap dan bukan lagi nombor perdana.