BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Februari 12, 2011

Nuffnang Advertorials - Sponsored Reviews

Nuffnang Advertorials are much coveted, obviously because of its High Payout and scarcity. The Standard Operating Procedure is that once you as a blogger gets notified of the opportunity, you have the option to Accept / Reject. Usually it's done through either via a phone call or Email.
Ini merujuk kepada kontrak penulisan yang diterima. Ada beberapa syarikat lain selain Nuffnang yang tawarkan kontrak menulis. Buat masa ini tugas aku ialah pos Quotes banyak-banyak untuk satu syarikat dari Barat. Aku pun tak tahu apa tujuan dia, janji duit dia dah kirim. Tugas aku untuk kontrak ni sepatutnya dah selesai pada tarikh 10 Februari 2011. Sekarang aku cuma perlu tunggu tugasan baru. Tahun ni saja aku dah tolak (reject) beberapa tawaran sebab aku rasa gaji aku sekarang dah tak memerlukan aku bergantung pada pendapatan sampingan lagi.

Ada beberapa pelajar Masters dan Ph.D minta aku buka kelas untuk ajar subjek-subjek tertentu di universiti, tetapi aku terpaksa hadkan sebab jadual kerja aku untuk tahun ini sangat padat.