BLOG DUKE AMIENE REV

Ahad, Ogos 05, 2018

Ulasan Filem The Spy Who Dumped Me (2018)


The Spy Who Dumped Me barangkali alternatif untuk filem The First Purge sekiranya anda tidak sempat membeli tiket pada hari tersebut. Ia sebuah filem aksi berdarah tetapi pada masa yang sama mengandungi unsur komedi yang boleh buat anda ketawa di sepanjang cerita. Barangkali boleh disamakan dengan filem Kingsman.

Dua orang wanita secara tidak sedar menjadi orang penting dalam perebutan antara beberapa pihak yang ingin merebut sebuah pemacu data yang disembunyikan di dalam trofi. Ada data penting di dalam trofi tersebut yang boleh menyebabkan keselamatan orang ramai terancam.

Disebabkan satu misi yang diarahkan oleh teman lelakinya, kedua-duanya semakin terjebak dan menjadi buruan beberapa pembunuh upahan. Maka bermulalah sebuah filem aksi dengan dua orang wanita menjadi hero.

Dilabelkan sebagai filem 18 tahun ke atas kerana unsur-unsur lucah yang ketara, yang disampaikan sebagai satu bentuk komedi di sepanjang cerita. Ya benar, ini filem lawak lucah dan lawak berdarah. Kate McKinnon, pernah beberapa kali menjadi pemenang anugerah pelakon komedi sememangnya berjaya mencuit hati para penonton.

Jika seorang pemenang anugerah komedi berlakon dalam filem komedi aksi, filem itu tentu filem yang menarik dan mencuit hati.