BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Oktober 01, 2014

the others 012

22 SEPTEMBER 2014: Sejak aku mula mengiringi rumahku dengan bacaan-bacaan surah yang dipinta oleh Ustaz, aku mula mendapati 'musuh' aku semakin kuat mengganggu aku. Barangkali mungkin silap aku minum air susu kotak terlalu banyak petang tadi. Aku menjadi kuat. Secara tak langsung 'musuh' aku yang dulu aku panggil the others menjadi kuat. Aku tak pasti.
Bacaan-bacaan dalam solatku terganggu dan menjadi kucar-kacir, tunggang langgang sehingga aku terpaksa membetulkan bacaan-bacaan tersebut beberapa kali. Wahai 'musuh' yang dulu aku panggil the others, aku akan lawan kamu habis-habisan kali ini!
Barangkali kau ingat aku ini bakal tentera engkau yang hebat atau berbakat, tapi jangan harap engkau akan dapat mempergunakan kebolehan aku.
Engkau takkan dapat merekrut aku menjadi tentera engkau! thogut! Engkau bukan the others, engkau adalah thogut! Engkau adalah azazil, iblis petala bumi dan langit. Engkau cuba menyusahkan aku supaya aku berada dalam keadaan tersepit, dan kemudian engkau akan ambil peluang itu untuk menghasut aku menjadi tentera engkau, bukan?
Engkau juga yang cuba menyesatkan saudara aku dahulu. Aku masih ingat bagaimana rupa engkau yang pernah diberitahu dulu. Engkau menyamar dalam rupa yang baik-baik, berpakaian seperti seorang ulama, tetapi engkau sebenarnya iblis! Engkaulah yang pernah mengganggu keluarga aku 20 tahun lepas!!! Kini engkau cuba dapatkan aku pula? Ha! Hah! Engkau tak dapat saudara aku, engkau cuba pula nak dapatkan aku?
Aku takkan tunduk kepada engkau lagi! Malam ini aku akan perdengarkan lagi bacaan-bacaan tersebut di dalam rumah ini, sehinggalah pada suatu hari nanti, engkau akan terhapus terus!
Engkau dah hapuskan salah seorang sahabat aku, sehingga dia lenyap, dianiayai pada Februari lalu. Kerana sejak dia bersahabat dengan aku sejak hujung tahun lalu, engkau makin terhalang untuk menghasut aku. Kini, sahabat aku itu telah engkau tewaskan, jadi engkau datang kembali untuk merampas aku, menakluk aku.
Cukuplah selama ini dengan cubaan-cubaan engkau untuk menyesatkan aku! Aku akan lawan engkau! Demi Allah, aku akan melawan engkau habis-habisan!
Bismillahirahmanirrahim!