BLOG DUKE AMIENE REV

Ahad, Jun 02, 2013

Makna Di Sebalik 11:11

KAJIAN DAN SIASATAN: Ada makna di sebalik 11:11

Maksud Satu:
Satu terutamanya deasl dengan semangat yang kuat, positivity, tenaga tulen. Nombor Satu mencerminkan permulaan baru, dan kesucian. Makna simbolik beberapa Satu lagi menjelaskan apabila kita memahami Salah mewakili kedua-dua jenis tindakan: fizikal dan mental. Ini digabungkan dengan ones mendesak untuk permulaan baru, kita mula melihat Syaitan berulang dalam kehidupan kita menunjukkan masa untuk menggunakan kuasa semula jadi kita, mengambil tindakan, dan memulakan usaha baru. Satu menggalakkan kita tindakan kita akan diberi ganjaran dalam bentuk barangan.

Maksud Eleven:
Maksud rohani bilangan sebelas adalah agak pelbagai. Nombor 11 adalah dianggap sebagai nombor "tuan" di numerologi kerana ia adalah dua digit nombor yang sama. Apabila ini berlaku - kekerapan getaran daripada nombor perdana dua kali ganda dalam kuasa. Maknanya, sifat-sifat Nombor Satu adalah dua kali ganda.

Bible; Bilangan 11:11 "Dan Musa berkata kepada TUHAN," Mengapa anda merawat saya, hamba, jadi keras? Memberi rahmat kepada saya! Apa yang saya lakukan untuk layak beban semua orang-orang ini? "

Numerology

Numerologi percaya bahawa peristiwa dikaitkan dengan masa 11:11 kelihatan lebih kerap daripada dapat dijelaskan oleh kebetulan atau kebetulan. Kepercayaan ini adalah berkaitan dengan konsep Synchronicity. Beberapa penulis mendakwa bahawa melihat pada jam 11:11 adalah satu tanda yang menguntungkan. Lain-lain mendakwa bahawa 11:11 isyarat kehadiran semangat. Kepercayaan bahawa masa 11:11 mempunyai kuasa mistik telah diguna pakai oleh orang yang beriman dalam falsafah Zaman Baru.

Tarikh penting

11-11-11 adalah tarikh yang berulang kali setiap 100 tahun (setiap 400 tahun untuk ia jatuh pada hari Jumaat), apabila ditulis dalam gaya tahun 2-digit. Untuk pelbagai sebab, orang mengada-adakan pelbagai jenis kepentingan untuk tarikh dan nombor, contohnya 2011 "11-11-11" menunjukkan nombor peningkatan perkahwinan yang berlaku di kawasan-kawasan yang berbeza di seluruh dunia, termasuk Amerika Syarikat dan di seluruh benua Asia. Bayi yang lahir pada tarikh ini juga mendapat perhatian media khas.