BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, November 24, 2012

PENDUDUK SINGAPURA PALING RENDAH EMOSI

Singapura: Rakyat Singapura paling kurang emosi, mengatasi warga Georgia, Lithuania dan Russia dalam tinjauan ke atas lebih 150 negara, menurut tinjauan Gallup.

Antara soalan tinjauan kepada mereka ialah Adakah anda cukup rehat kelmarin, Adakah anda dilayan dengan hormat sepanjang hari kelmarin? dan Adakah anda senyum atau ketawa kelmarin?

Hanya 36 peratus rakyat Singapura melaporkan rasa positif atau negatif setiap hari, manakala 60 peratus penduduk Filipina kerap melaporkan merasai kedua-duanya, reaksi tertinggi di dunia.

Jika anda nilai Singapura secara tradisional, mereka di antara negara yang paling terurus di dunia.

Tetapi, markah mereka rendah jika ambil kira faktor yang menyumbang kepada kehidupan bermakna, kata jurucakap Gallup, Jon Clifton, dalam laporan Bloomberg.

Warga Singapura paling kurang emosi, tidak pasti apa yang saya patut rasa dalam hal itu, menurut tweet di Singapura.

Tinjauan itu satu pembohongan. Saya guna banyak ikon emosi untuk luah perasaan amat puas hati, komen seorang pembaca portal berita online Today.

Kira-kira 5.2 juta penduduk di republik itu bekerja sehingga 46.6 jam seminggu, paling lama di dunia, menurut ILO.

Hanya dua peratus tenaga kerja negara itu mengakui fokus bekerja, lapor Bloomberg, manakala purata global adalah 11 peratus. Seorang penduduk, Adrianna Tan, pula menolak tinjauan itu.

Setiap budaya berbeza. Penduduk Eropah suka tidur petang, sesuatu yang dilihat sebagai sifat malas bagi penduduk Asia.

Anda tidak boleh seragamkan cara hidup, kata perunding teknologi maklumat berusia 27 tahun itu.

Di Filipina yang diletakkan sebagai masyarakat paling berperasaan di dunia, diikuti El Savador dan Bahrain. Penganalisis berpendapat emosi tidak semestinya hanya mengenai kegembiraan.

Agensi