BLOG DUKE AMIENE REV

Isnin, September 10, 2012

Tips Kuruskan Badan Dengan Cepat

Tips Menguruskan Badan Dengan Sangat Cepat

Bila Anda ingin menurunkan berat badan dengan mudah dan cepat, diet sarapan pisang bisa menjadi salah satu pilihan tepat. Prinsipnya, setelah sarapan pisang, Anda dapat makan apapun kecuali makanan kaya lemak jenuh atau lemak trans saat makan siang dan makan malam.

Bila Anda ingin kurus, maka jauhilah buah durian kerana banyak mengandung karbohidrat dan kalori. Dalam 100 gram durian terkandung 147 Kkal. Itu artinya ketika seseorang makan 1 kg durian, jumlah kalori yang ia dapatkan 1.

Berjalan kaki setiap hari dikombinasi dengan pola makan sihat rata-rata membakar 500 kalori per hari dan akan menurunkan berat badan sebanyak setengah kilogram dalam seminggu. Jika dilakukan secara teratur, maka dalam 1 bulan boleh menurunkan berat badan sebanyak 2 kg.

Semasa istirahat pada waktu siang, berjalanlah 20-30 minit di sekitar pejabat. Cara ini tidak hanya membantu untuk membakar kalori tetapi juga mengurangi stres kerana pekerjaan.

Setelah semalaman tidak makan apa-apa selama tidur, kadang perut langsung terasa lapar ketika bangun pagi. Jika tak ingin gemuk, jangan turuti nafsu untuk langsung makan tetapi sebaiknya tunggu dulu paling tidak satu jam sesudahnya.

Ketika akan pergi ke pesta, makanlah sepiring salad sebelum meninggalkan rumah. Cara ini dapat membuat Anda tidak merasa terlalu lapar dan selera makan Anda tetap dapat terkawal.

Banyak orang peraya, minum semasa sedang makan boleh mengganggu pencernaan dan memicu kegemukan. Faktanya tidak selalu demikian, sebab makan yang diselingi minum air putih dapat membantu menurunkan berat badan.

Jangan mengunyah permen karet jika ingin diet, kerana dapat menstimulasi lambung dan memproduksi air liur. Air liur yang diproduksi saat mengunyah akan turun ke perut dan perut akan berfikir bahawa ada makanan yang akan untuk dicerna, sehingga membuat anda merasa lapar.