BLOG DUKE AMIENE REV

Isnin, Ogos 27, 2012

Budak Remaja Samun Rompak CyberCafe CC Ditembak Dipeha

Kes-kes rompakan dan samun bersenjata yang dilakukan oleh para penyamun dan perompak budak remaja berusia sekitar 15-17 tahun kini berleluasa. Video-video budak-budak belasan tahun yang menyamun ini dapat ditemui dan ditonton oleh beribu-ribu pengguna internet menerusi YouTube. Video-video ini memaparkan aksi-aksi remaja menyamun dan mencederakan para pengunjung kafe-kafe siber di beberapa tempat. Pemilik atau penjaga cyber cafe pula kelihatan tidak berani bertindak jauh kerana takutkan remaja-remaja yang melakukan rompakan bersenjata ini.

Samun di Cyber Cafe
5 Mei 2010

Pada tahun tersebut, sekumpulan remaja berusia belasan tahun yang menyamun sebuah cyber cafe ditembak di peha kerana cuba melawan polis. Polis yang ketika itu menyamar sebagai orang biasa mengarahkan kedua-dua remaja terbabit supaya menyerah diri tetapi kedua-dua remaja tersebut yang bersenjata golok, parang, pisau dan kayu ditembak di peha.


Kes Samun dan Rompak Cyber Cafe Dirakam Di CCTV 
2 Ogos 2012 dan 6 Ogos 2012

Sekitar bulan Ogos 2012, beberapa kes rompakan dan samun bersenjata yang dilakukan oleh sekumpulan budak remaja berusia dalam lingkungan 15-17 tahun telah tersebar menerusi YouTube.


Tarikh-tarikh yang tercatat pada video-video itu menunjukkan hari-hari dan tempat-tempat yang berbeza iaitu pada 2 Ogos 2012 sekitar jam 5 pagi, 6 Ogos 2012 sekitar jam 12 malam.

Beberapa carian telah ditemui dan memungkinkan carian-carian ini dibuat oleh remaja-remaja yang terbabit sekiranya mereka tertangkap: media malaya remaja bawah umur rompak remaja bawah umur merompak cybercafe remaja menyamun saibe cafe kena tangkap budak rompak cyber cafe budaya merompak di malaysia media malaya remaja media malaya remaja bawah umur penyamun bawah umur remaja bawah umur rompak cybercafe di malaysia monyet gila budak rompak cyber cafe perompak cyber cafe samun cyber cafe budak rompak cybercafe budak rompak cc pulut durian remaja rompak cyber 06-08-2012 remaja kantoi remaja rompak cybercafe budak-budak rompak cc rompak cyber cafe budak samun cc remaja rompak cyber cafe remaja menyamun saibe cafe kena tangkap remaja rompak cc remaja samun remaja samun cc remaja samun cybercafe remaja samun kedai internet cafe