BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Jun 07, 2012

Disable, Turn Off, Block Facebook Game Requests

Cara Untuk Menghentikan atau Mematikan atau Menghalang Pemberitahuan Permainan Facebook Dan Permintaan Permainan Di Facebook

Salah satu daripada perkara di Facebook yang menggusarkan saya adalah pemberitahuan permainan Facebook dan permintaan permainan. Tetapi saya telah menemui satu cara untuk mengelakkan mereka. Jika anda juga mencari cara yang mudah untuk menghidupkan / mematikan pemberitahuan permainan Facebook dan permintaan permainan, maka selepas ini akan menjadi sedikit bantuan kepada anda.

Melumpuhkan Permintaan Permainan Facebook

LANGKAH 1: Sebaik sahaja anda log masuk ke profil Facebook anda, klik pada tab Akaun terletak di sudut kanan atas.

LANGKAH 2: Sekarang, klik pada Tetapan Privasi.

LANGKAH 3: Sekarang di bawah seksyen Apps dan laman, anda akan mendapati Edit pautan Tetapan. Hanya klik pada.

LANGKAH 4: Sekarang, anda akan mendapati seksyen aktiviti permainan dan App, hanya klik pada butang yang diletakkan di sebelah kanan opsyen itu. Dan ada dari drop down menu, klik pada pilihan Custom.

LANGKAH 5: Sekarang, Custom Privasi tetingkap akan dipaparkan, anda di bawah ini dapat dilihat kepada seksyen, klik pada pilihan Orang Ini dan dari drop down klik menu pada Orang pilihan Khusus.

LANGKAH 6: Kini dalam bidang yang disediakan, masukkan nama rakan anda yang daripadanya anda menerima bilangan permintaan permainan Facebook dan klik pada butang Save.

Melumpuhkan Pemberitahuan Permainan Facebook

LANGKAH 1: Sebaik sahaja anda log masuk ke profil Facebook anda, pergi ke seksyen Pemberitahuan di sebelah kanan halaman Facebook anda.

LANGKAH 2: Sekarang, klik pada menunjukkan semua pemberitahuan dan ada klik pada X pada setiap permintaan permainan, maka anda boleh klik pada pilihan yang dilabelkan sebagai Adakah anda mahu mengabaikan semua permainan permintaan daripada pengguna ini?

Itu! Ini adalah bagaimana anda boleh melumpuhkan permintaan permainan Facebook dan pemberitahuan permainan Facebook.


How To Disable Facebook Game Notifications And Game Requests

One of things on Facebook which annoy me the most are the Facebook game notifications and game requests. But I have found a way to avoid them. If you too are looking for an easy way to turn-off / disable Facebook game notifications and game requests, then this post would be of some help to you.

Disable Facebook Game Requests

STEP 1: Once you login to your Facebook profile, click on the Account tab located at the top right corner.

STEP 2: Now, there click on Privacy Settings.

STEP 3: Now under the Apps and websites section, you would find Edit you Settings link. Just click on it.

STEP 4: Now, you will find the Game and App activity section, just click on the button placed at the right side of that option. And there from the drop down menu, click on Custom option.

STEP 5: Now, a Custom Privacy window will pop-up, there you under the Make this visible to section, simply click on These People option and from the drop down menu click on Specific People option.

STEP 6: Now in the provided field, enter the name of your friend from whom you receive number of Facebook game requests and the click on the Save button.

Disable Facebook Game Notifications

STEP 1: Once you login to your Facebook profile, go to the Notifications section on the right side of your Facebook page.

STEP 2: Now, click on show all notifications and there click on X on each of the game request, then you can click on the option labeled as Do you want to ignore all the game requests from this user?

That is it! This is how you can disable Facebook game requests and Facebook game notifications.