BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, Disember 16, 2011

Surat Pembaca - Emak Pilih Kasih

Surat yang tersiar akan disunting terlebih dahulu dari struktur ejaannya kerana pihak Duke Amiene Rev tidak suka menyiarkan ejaan-ejaan SMS. Sekiranya pembaca mahu maklum balas yang cepat daripada pihak Duke Amiene Rev, pastikan anda menulis dalam Bahasa Melayu dengan ejaan yang betul.


Mama Pilih Kasih - Ibu Pilih Kasih

Asalamualaikum Amiene Rev, saya ada masalah. Mama saya sentiasa menangkan abang saya. Walaupun mama tidak pernah membuat apa-apa yang keterlaluan kepada saya, tetapi mama selalu lebihkan abang daripada saya. Apa kemahuan abang semua dituruti, jika saya. Memang tidak boleh. Saya sentiasa hormat dan patuh kepada mama tetapi kadangkala semuanya abang sahaja yang betul saya sahaja yang salah. Tolonglah saya, saya sentiasa bersabar menghadapinya. Dalam masa yang sama saya perlukan motivasi.

Rosza Zaza


Jawapan Amiene Rev - Berdoa Kepada Allah Agar Lembutkan Hati Mama


Waalaikumussalam, Rosza. Pilih kasih kadangkala berlaku dalam keluarga. Dalam keadaan ini, anak yang sering dipinggirkan pasti akan merasa sedih. Sekiranya Rosza masih seorang pelajar, mungkin Rosza boleh mendapat perhatian yang Rosza tidak dapat daripada emak Rosza itu melalui guru-guru. Guru-guru di sekolah kaya dengan nasihat, kaya dengan ilmu, mungkin mereka boleh membantu Rosza untuk maju dalam pelajaran, mencipta fokus di sekolah dan seterusnya mengalihkan tumpuan Rosza daripada masalah emak Rosza yang suka melebihkan abang Rosza.

Saya tidak pasti apa yang Rosza minta, dan apa pula yang abang Rosza minta sehingga mudah dipenuhi. Adakah kerana permintaan Rosza itu terlalu berat untuk dipenuhi berbanding permintaan abang Rosza. Apa pun, saya nasihatkan Rosza agar sentiasa berdoa kepada Allah, agar hati emak Rosza dapat dilembutkan, dan berlaku adil kepada anak-anaknya.

Salam maju jaya Rosza. Semoga kebahagiaan semakin menghampiri.

Yang benar,
AMIENE REV

ANDA ADA MASALAH? Duke Amiene Rev: Pos Masalah Anda - Borang