BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, November 16, 2011

Anti-Islam, Perkauman dan Bahasa SMS

Kelibat anti-Islam dan perkauman semakin jelas dan berani kini. Di kebanyakan tempat, generasi hari ini jelas lebih suka bergaul mengikut kaum mereka sendiri. Bahasa Melayu atau Bahasa Malaysia hilang tempat dalam jiwa generasi muda. Generasi muda hari ini rata-rata seronok menggunakan bahasa SMS yang dianggap kreatif. Perjuangan sasterawan, wartawan, guru-guru, kakitangan kerajaan, aktivis bahasa semakin dilupakan. Anak-anak muda lebih tertarik dengan dunia hiburan. Budaya yang dipanggil 'slacker' yang membawa maksud remaja masa kini yang tidak peduli dengan isu-isu penting di dunia, dan cuma bernafsu terhadap hiburan semata-mata, individualistik, dan cuma memikirkan keseronokan dan kepuasan diri sendiri sahaja, kini menular bagaikan ular-ular berbisa yang bersedia memagut dan melumpuhkan bangsa. Bangsa Malaysia pada kemudian hari akan menjadi mangsa budaya individualistik jika tidak ada langkah pencegahan segera dibuat dengan peka dan jelas.

Di mana-mana tempat, di tempat awam, di sekolah, di kawasan perumahan, manusia membuang sampah di merata-rata tempat. Pada hari ini, sukar untuk ditemui seorang remaja yang berhati mulia, mengutip sampah yang dilihat ke dalam tong sampah. Sebilangan besar golongan remaja hari ini rata-rata lebih tertarik untuk bergurau senda sesama mereka biarpun mengetahui ada sampah sekaki dua jaraknya dari tempat mereka bercengkerama. Inilah pelapis bangsa Malaysia pada akan datang. Tidak ada apa pun yang boleh dibanggakan dengan sikap anak-anak muda seperti ini. Kekecewaan tersebar, provokasi mekar. Terang-terang agama Islam dihina, dan kebersihan separuh daripada iman dipersenda-senda secara tidak langsung. Berduyun-duyun anak-anak remaja belasan tahun menjauhi masjid, melangkahkan kaki ke sekolah, pada ketika azan solat Jumaat dilaungkan. Tidak ada seorang pun lelaki Islam dewasa yang mahu menegur anak-anak ini. Budak-budak berusia 18 tahun masih dianggap kanak-kanak, dimanjakan, dibiar berpelukan, dibiar meluahkan apa sahaja dosa dalam bentuk perbuatan fizikal.

Berapa orang anak remaja pada hari ini yang mampu merenung dosa yang bersepah-sepah di sekeliling mereka? Berapa orang anak remaja pada hari ini yang peka, yang sensitif, yang ada rasa kecewa dan mahu berjuang untuk memulihkan kembali budaya bangsa mereka? Tidak ada. Tidak ada seorang pun yang kelihatan pada masa kini. Pincang sudah objektif kehidupan. Gugur sudah semangat jati diri dalam diri anak-anak bangsa. Inilah kekecewaan yang nyata, apabila membincangkan mengenai sikap warganegara Malaysia pada hari ini.

SEMUANYA BERSALAH JIKA TIDAK AMBIL KISAH! SEMUANYA BUTA TULI JIKA TIDAK ADA SEORANG PUN YANG AMBIL PEDULI.

Jika kamu seorang pembaca blog ini, dan kamu membaca tulisan ini. Renungkan kembali bagaimana kamu boleh membantu mengubah pemikiran masyarakat Malaysia, supaya bersatu memulihkan kembali budaya Timur yang asli.

Yang benar,
Amiene Rev


Kementerian diminta siasat guru anti Islam
SUMBER: Berita Harian

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Nordin meminta Kementerian Pelajaran menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap aduan pelajar sebuah sekolah mengenai tindakan beberapa guru yang didakwa bersikap perkauman dan anti Islam.

Ahli Parlimen Bebas itu mendakwa menerima lebih 20 aduan daripada pelajar termasuk pelajar beragama Islam dan Kristian yang tidak puas hati dengan tindakan beberapa guru bukan Melayu yang juga penyokong dan petugas seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pembangkang di Johor. “Saya tidak bercadang menyebut nama secara terbuka di dalam dewan ini, saya akan serah nama kepada menteri kerana aduan yang dibuat sangat serius. “Guru berkenaan mengutuk agama Islam dengan mengatakan Islam sebagai agama palsu, al-Quran ditulis oleh manusia, selain membangkitkan peristiwa 13 Mei berlaku kerana tindakan orang Melayu, sebaliknya orang Cina hanya mempertahankan diri serta menyatakan sepatutnya orang Cina menjadi Perdana Menteri,” katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 peringkat jawatankuasa bagi Kementerian Pelajaran di Dewan Rakyat, malam tadi.