BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Jun 16, 2011

WWW SCAMMER ALERT INFO Laman Web Khusus Senarai Scammer

Laman web http://www.scammeralert.info akan memberi maklumat kepada warganegara Malaysia khususnya, mengenai penipuan-penipuan yang bakal melibatkan kerugian dari aspek kewangan yang telah atau sedang dilakukan oleh individu-individu tertentu di internet.

Penipuan di Mudah.com.my

Terdapat ramai penipu yang kini berleluasa di Mudah.com.my dan juga laman web penipu yang kelihatan seakan-akan Mudah.com.my.

Beberapa hari sudah pihak Mudah.mу sudah menghantar email amaran berkenaan Phishing website Mudah.mу.

Phishing ialah website tipu yang seakan-akan website sebenar Mudah.mу yang mana jika anda login akaun Mudah.mу ke dalam website tu, tuan punya website phishing tu akan dapat butir login anda.

Jadi jangan sekali-kali anda klik apa-apa link dan login dari email tersebut. Pihak Mudah.mу tidak pernah menghantar email dengan link untuk login ke dalam websitenya.

Berikut adalah antara kandungan email amaran yang dikeluarkan oleh pihak Mudah.mу :

Perhatian,

Anda mungkin telah diminta untuk melawat laman internet tiruan yang akan mengambil kesempatan untuk akses ke dalam akaun Mudah anda.

Anda mungkin atau sudah menerima email seperti berikut:

Dеаr Mudah user Recently ουr servers suffered irreparable data loss. Tο continue using Mudah.mу уου аrе required tο confirm уουr personal details

Yου hаνе 24 hours tο click οn thе link below аnԁ confirm уουr details. Failure tο provide thе nесеѕѕаrу data wіƖƖ result іn account suspension аnԁ уου wіƖƖ nοt bе allowed tο υѕе Mudah іn аnу way

Continue

Thank уου.
Mudah Team

Ini ialah laman internet tiruan yang cuba untuk mendapatkan akses butiran anda apabila anda klik Continue.

Sila ambil perhatian kepada alamat internet http://www.mudah.mу.mudahmy.net kerana ia TIDAK BERKAITAN dengan http://www.mudah.mу.

Kami tidak sesekali akan meminta laluan masuk dan kata laluan anda melalui email.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau kemusykilan, sila hubungi kami di abuse@mudah.mу.

Sekian terima kasih,
ScammerAlert.info wіƖƖ bе giving a review аnԁ report аbουt аnу scammer activities. Wе hope tο ɡеt уου reader tο participate аnԁ submit аnу spam аnԁ scammer potential threat.

Regards.

Scammer Alert!

http://www.scammeralert.info