BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Oktober 23, 2010

Surat Pembaca - Suka Tapi Tak Nak - Kelirulah Pulak!!

Surat Kiriman Daripada Meyuni 51291: Perasaan Meyuni terhadap Atok

Hai...Amiene Rev. Saya tak tahu apa yang melanda diri saya.. bukan diri luaran sebenarnya kalau disfesifikkan, tapi diri dalaman saya HATI PERASAAN!!!!

Aduh!..hurm sebenarnya saya berkawan rapat dengan seorang kawan (lelaki)..kiteorang kenal sejak tingkatan lima melalui sms itupun sebab alaha faham (sekarang dier masuk university dan saya pulak tingkatan 6 jer).....

Nama dier biarlah saya gelar Atok tpi dier bkan tua dan kiteorang sama umur biasalah gelaran manja katakan..atok seorang yang baik,senang dibawak berbincang, pandai,.. Dulu dier pernah sekolah sama dengan saya tapi wktu tu tak perasaan pun kat dier maklumla saya wktu tu budak hinguasan lagi hehehe kelas pun lain-lain..

Dier pindah skola lain masa tingkatan 4.. maknanya dari tingkatan 1-3 kite sama skolah...tapi tak perasan...hurm... mula perkenalan kiteorg saya rasa kekok sikit la maklumla tak besa berkenalan dengan lelaki huhuhuhu kuno kan.....

Semakin lama usia perkenalan kami saya rasa sayang kat dier...tapi saya tak nak serius dalam mana-mana perhubungan dulu sebab bagi saya masa dpan lebih penting lagipun saya anak sulong dari 6 adik beradik...tapikan saya selalu rindu kat dier laaa...terutama bila kami da mula belajar ni..masing-masing sibuk.. saya nak anta sms tapi brani la pulak nanti mengangu dier pulak..dulu kiteorang pernah jumpa itupun dier curi tengok saya melalui bantuan kawan tak aci betul!!..wktu tu ada pameran expose selangkah kat uitm.

Sebenarnye saya pun curi-curi pandang dier heheheh.....atok selalu menguji saya dengan pelbagai perkara macam tarikh lahir dier,adakah saya masih teguh dengan pendirian saya sendiri dan selalu berkias dalam meluahkan perasaan dier tapi saya buat tak tau...hanya menanggap sekadar gurauan tapi saya rasa senang dan bahagia la pulak... huhuhuhuhu..kadang saya rasa sedih bila da lama tak berhubung dengan dier..tapi bila ada kawn-kawn,keluarga di sisi saya..dapatla mengubat sedikit kerinduan pada atok...

saya kadang keliru dengan perasaan diri sendiri..kadang-kadang sayang sangat...kadang-kadang rasa takut dengan perasaan yang saya alami...uish!!!ape sebenarnya yang menjangkiti hati saya ni????? virus ke????huhuhu.....tak paham betul...saya harap Amiene dapat berikan pendapat...


Jawapan Daripada Amiene Rev:
Surat Saudari Meyuni terdapat banyak kesilapan ejaan dan penggunaan titik seperti ... amat-amat tidak digalakkan. Eja nama saya pun salah sehingga saya terpaksa betullkan ejaan.

Apa pun berdasarkan gaya penulisan Cik Meyuni ini, saya cuma boleh katakan satu sahaja. Cik Meyuni dilanda penyakit angau. Cik Meyuni mencintai beliau, tetapi Cik Meyuni takut dan tidak yakin terhadap diri sendiri.

Apa pun dalam kes yang melibatkan jodoh dan pasangan hidup seperti ini, saya cadangkan kepada Cik Meyuni agar mengadakan solat istikharah. Semoga petunjuk yang diberikan oleh Allah nanti akan membantu menyelesaikan masalah Cik Meyuni.

Tidak ada petunjuk yang lebih tepat selain daripada-Nya.

PERHATIAN: Apabila kita meminta bantuan daripada orang lain, jangan pula sampai membebankan orang tersebut. Di dalam borang telah dinyatakan syarat-syarat mengirimkan surat atau e-mel, antaranya ialah menggunakan Bahasa Melayu dengan betul. Jika kita mahu meminta tolong daripada orang lain, hormatilah orang tersebut. Jangan fikir kesusahan kita sahaja sehingga menyusahkan orang. Para pembaca dinasihatkan tidak mengikut cara penulisan seperti ini apabila mengirimkan surat. Semoga teguran ini dapat diterima dengan baik.