BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, September 07, 2010

Surat Pembaca - Kena Tipu

Surat daripada Haslan:

Saya ni peminat baru blog Duke Amiene Rev. Saya selalu jugalah jenguk-jenguk ke mari. baru sekarang saya nak ceritakan masalah saya ni. Saya sebenarnya banyak masalah. Saya pun tak tahu kenapalah saya ni selalu bermasalah. Kadang-kadang saya ingat dah buat benda yang betul, tapi tak juga.

Saya ni berkerja sendiri, pelbagai dugaan saya hadapi... terutama sekali dengan kawan-kawan, bila senang semua orang datang dekat dengan saya, tapi bila susah semuanya tiada....semua gara-gara duit. Saya ni seorang marketing, alhamdulillah selalunya apa yang saya nak selalunya dapat terutama sekali pasal projek kerajaan, bila dapat saya rajin berkongsi dengan kawan-kawan, maklumlah modal tak cukup.....

Yang jadi masalahnya sekarang bila kerja dah siap, saya selalu kena tinggal, duit tak dapat, semuanya tak dapat, macam mana saya nak selesaikan masalah saya ni tuan....selalu sangat ditipu oleh kawan-kawan saya.


Jawapan daripada Amiene Rev:
Berdasarkan masalah yang dihadapi oleh En. Haslan ini, saya cuma cadangkan satu perkara. Bagi setiap projek yang disertai, pastikan ada hitam putihnya. Pastikan ada surat kontrak dan dokumen-dokumen yang sah. Semoga selepas ini, En. Haslan tidak lagi ditipu oleh orang lain.