BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, September 21, 2010

Surat Pembaca - Cinta Yang Pergi

Surat kiriman daripada Muhd Zahid:
Salam sejahtera, saya ingin menyata dan meluahkan hati yang selama ini saya pendam; saya ada seseorang wanita saya sayangi tetapi sudah lama kami terpisah..kerana perkara yang tak dapat dielakkan.

Saya cuba untuk melupakan dia tetapi hati ini tidak boleh menipu. Dan setelah berberapa tahun saya ingin mencari mencari dia semula.saya cuba untuk mencarinya di dalam "laman web sosial", dan kini saya telah menjumpai dia semula tetapi.. kata orang "nasi sudah jadi bubur" dan kini dia sudah menjadi kekasih orang... tapi perasaan sayang saya terhadap dia sehingga kini masih tidak terhakis.. dan saya cuba untuk menerangkan pada dia tetapi ia tidak berhasil.. bagaimana saya hendak menerangkan padanya tentang cinta dan rasa sayang saya kepada si dia...

Jawapan daripada Amiene Rev:
Cinta yang terbaik adalah cinta yang mendapat keredhaan Allah. Saudara Zahid akan bahagia dunia dan akhirat. Letakkan keredhaan Allah sebagai keutamaan dalam bercinta, jangan sampai nafsu dan emosi menguasai cinta. Saya cadangkan saudara melakukan solat istikharah untuk mengetahui sama ada cinta saudara ini patut diteruskan atau tidak. Di dunia ini, tidak ada petunjuk yang lebih baik selain daripada memohon daripada-Nya. Dari jauh, sebagai saudara seagama, saya doakan semoga saudara menemui kebahagiaan untuk diri saudara dalam mencari cinta yang mendapat keredhaan Allah.