BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, September 18, 2010

Surat Pembaca - Cinta Budak-Budak dan Mencari Kolej Kulinari

Surat kiriman daripada INTAN1997:
SAYA SUKE SANGAT SEORANG LELAKI KAT KELAS SAYA TAPI DIA TAK SUKE SAYA KADANG2 SAYA CEMBURU SANGAT MELIHAT ORANG LAIN SUKA SAMA SUKA SAYA HARAP ADA YANG TOLONG SAYA.

Jawapan daripada Amiene Rev:
Eloklah sekiranya, Adik Intan agar menumpukan terhadap pelajaran terlebih dahulu. Usia Adik terlalu muda untuk bercinta, banyak perkara di dunia ini yang belum pernah Adik alami dan ketahui. Sekian.


Surat kiriman daripada Sylves:
Salam...hai..saya pelajar lepasan spm 2009 dan saya meminati dalam bidang seni kulinari tetapi keputusan spm saya kurang baik iaitu dalam BM-B,SNS-C+,PM-C+,PSV-C+,GEO-C,SASTERA-C+,BI-D,PD-D,SEJARAH-E,MATEMATIK-G.... saya berasal dari Sabah dan ingin meneruskan pelajaran ke college terdekat..ke mana college yang harus saya pergi untuk pengambilan sesi jun atau Julai 2010 yang mempunyai aliran seni kulinari yang sesuai dengan keputusan spm saya ini?.. saya bingung memikirkannya...tolong jawab secepatnya...terima kasih.....

Jawapan daripada Amiene Rev:
Salam kembali. Harap maaf kerana lambat membalas e-mel ini kerana terdapat banyak e-mel yang belum berbalas. Apa pun saya berharap agar Sylves sudah pun menemui kaunselor di sekolah untuk berbincangkan soal ini. Kaunselor di sekolah Sylves tentu boleh membantu. Namun, saya seolah-olah dapat merasakan bahawa Syvles kini tentu sudah dapat tawaran atau sudah menyambung pelajaran di mana-mana universiti. Kalau benar begitu, selamat berusaha dan belajar!