BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Mac 25, 2010

Dialog 2 - Gagak dan Anak Kucing

Gagak dan Anak Kucing
Malam tadi, aku bermimpi melihat gagak dan anak kucing. Anak kucing cuba menangkap dan menerkam si gagak, tetapi akhirnya dikalahkan si gagak. Anak kucing cedera dan terkulai layu, sementara si gagak cuba memberi buah penamatnya kepada si anak kucing. Aku pun segera menyelamatkan si anak kucing yang tercedera. Namun, aku rasa si anak kucing telah pun menemui ajalnya.

Anjing Lapar
Malam ini, sebentar tadi, seekor anjing hitam berkeliaran di depan pintu kaca sebuah bangunan. Dan ada dua ekor anjing lagi. Anjing-anjing itu melihat sesuatu di dalam jeriji penutup longkang.

Kereta Hitam Bertanda Gagak dan Hello Kitty
Malam ini sebentar tadi, aku perlahan-lahan melalui satu kawasan perumahan. Terdengar bunyi riuh di depan. Aku melihat ada sebuah kereta, terdapat simbol gagak dan Hello Kitty. Aku terdengar teriakan budak. Aku terdengar jeritan budak dan seorang perempuan dewasa. Aku memandu perlahan, merapati kereta bertanda Gagak dan Hello Kitty. Sebaik-baik sahaja cermin tingkap keretaku bertentangan dengan cermin kereta tersebut, kereta itu terus memecut laju, dalam keadaan tergesa-gesa membelok ke simpang dan terus hilang. Aku melihat seorang wanita bergegas keluar dari rumah, keadaannya kelam kabut, resah gelisah.

Selepas meninjau seketika, aku memandu ke hadapan perlahan-lahan. Aku dapati ada seorang lelaki berbaju merah, menggunakan walkie-talkie.

Lalu aku tahu, tugasan baru sebagai seorang intelligent officer sudah pun bermula.