BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Disember 16, 2009

Bahaya Menggunakan Telefon Bimbit Di Stesen Minyak - Punca Maut dan Cedera Parah

Mungkin ramai yang belum percaya atau merasai pengalaman mencemaskan di stesen minyak. Mungkin kerana ramai yang tidak menggunakan telefon bimbit di stesen minyak. Sungguh berbelit ayat seperti ini. Sekian sahaja ayat-ayat yang berbelit-belit, dan marilah membaca petikan berita di bawah:
Jangan guna telefon bimbit di stesen minyak: Petronas
Sumber: Berita Harian

KUALA LUMPUR: Kebakaran membabitkan dua kereta berlaku di Stesen Petronas Bandar Indera Mahkota di Kuantan semalam mengakibatkan kecederaan ringan terhadap pemandu kereta berkenaan.

Kenyataan dari Petronas Dagangan Berhad hari ini menjelaskan bahawa kemalangan jam 9.15 pagi itu berlaku di pam stesen itu dan api segera dipadamkan oleh kakitangannya.

Pemandu kereta pertama cedera ringan dan diberi rawatan pesakit luar di Hospital Besar Tengku Ampuan Afzan sementara penumpang kereta kedua masih di bawah perhatian di hospital itu.

Pihak berkuasa dan wakil Petronas Dagangan ketika itu berada di tempat kejadian untuk membantu dan menjalankan siasatan lanjut tentang sebab kejadian itu.

Stesen itu kini ditutup sementara, kata kenyataan itu.

Dalam pada itu, Petronas Dagangan Berhad menasihatkan pelanggan mematuhi peraturan keselamatan di semua stesennya yang melarang keras penggunaan telefon selular, merokok dan membiarkan enjin hidup semasa mengisi minyak.

"Kami ingin menegaskan bahawa kami menganggap keselamatan pelanggan, pekerja, kontraktor dan orang awam sebagai amat penting di semua kawasan operasi kami," kata kenyataan itu. - Bernama