BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Oktober 06, 2009

Bencana Ribut Taufan 222 dan Malaysia

Kata seorang alim, negara kita Malaysia belum ditimpa bencana alam yang buruk seperti lain-lain negara jiran, sebab rakyat di negara kita tidak menentang pemimpin negara secara radikal. Ini bermaksud rakyat kita belum derhaka dengan pemimpin. Selepas kematian Noordin Mat Top, barulah Indonesia ditimpa bencana.

Rakyat di negara kita menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan secara aman. Biarpun rakyat teruk dibelasah orang-orang bawahan pemimpin, rakyat kita tidak melawan seteruk rakyat di negara jiran. Sebab itu, menurut orang alim itu, negara kita masih aman daripada sebarang bencana.

Walaupun maksiat berleluasa di negara kita, namun kerana sikap tidak derhaka kepada pemimpin menyebabkan rakyat kita terselamat daripada bencana alam. Memang benar ada pemimpin yang menyeleweng di negara kita, namun, itu urusan pemimpin tersebut dengan Tuhan.

Kita sebagai rakyat sudah menegur pemimpin-pemimpin tersebut, tanpa bertindak menderhakai pemimpin-pemimpin kita. Namun kini terpulanglah kepada para pemimpin untuk memilih yang baik daripada yang buruk.