BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, September 25, 2009

Wanted - INT. OFFICE

SKRIP SEBABAK: Wanted
SKRIP FILEM OLEH AMIENE REV

INT. CONVENIENCE STORE

JAMES sedang membeli ubat anti-depressi. Ketika itulah dia terdengar bisikan ANGELINA JOLIE. James menyedari, mereka berdua sedang diekori oleh beberapa orang pembunuh upahan.
BISIKAN ANGELINA JOLIE
James, ayah kamu dulu hebat amat. Dia adalah anggota terhebat dalam organisasi rahsia kami. Kini, kami akan menarik kamu menyertai kami, kerana kamu ditakdirkan untuk membunuh Thomas Kretschmann, iaitu orang yang telah membunuh ayah kamu.

JAMES MCAVOY
Saya tak mahu terlibatlah. Bunuh-membunuh ni berdosa. Tak ingat Tuhankah?

(pause)

Tak boleh jadi! Kalau saya tak bunuh Thomas Kretschmann itu, nanti pengarah marah! Sebab ini cuma sebuah filem, bukan bunuh betul-betul pun. Baiklah Angelina Jolie, biar saya yang bunuh Thomas Kretschmann.
Lalu kedua-dua watak utama itu pun saling tembak-menembak. Lalu, setiap kali peluru yang dilepaskan mereka menembusi otak para pembunuh upahan, maka darah pun bertaburan dan isi daging dan otak di kepala setiap mangsa bertaburan mengenai lensa kamera. Darah merah, pekat mengalir sehingga penonton tidak dapat melihat apa yang telah berlaku. Kemudian tiba-tiba, keluar sebelah tangan yang memegang tuala putih, lalu mencuci lensa kamera sehingga bersih.
JAMES MCAVOY
Teruk! Teruk! Saya tidak sangka saya telah berlakon dalam sebuah filem yang begitu ganas! Filem seperti ini tidak akan lulus tayangan untuk kanak-kanak! Kalau begini, saya tidak akan ada peminat cilik!

BISIKAN ANGELINA JOLIE
Jangan jadi bodoh, James. Zaman sekarang ini semua yang mustahil adalah tidak mustahil. Kalau di Malaysia, filem ini pasti akan ditapis supaya boleh ditonton oleh semua peringkat umur. Ayuh, lari!
Mereka berdua pun lalu melarikan diri, meninggalkan THOMAS KRETSCHMANN yang masih memburu mereka di dalam kedai tersebut.