BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Disember 31, 2008

Blog Adibah Ahmad - Penghinaan Islam dan Penganiayaan Insan

Adibah Ahmad dan Azahar Mohd telah dianiaya oleh sejenis makhluk yang berupa manusia. Berhenti menyalahkan Adibah Ahmad kerana beliau langsung tak tahu menahu apa lagi bersalah dalam hal ini. Berikut adalah luahan salah seorang rakan Adibah Ahmad yang disalin dari blog MENJ.COM
Assalamualaikum.

Hello. Untuk pengetahuan semua, Adibah Ahmad adalah sahabat saya dari sekolah lagi. Sebagai sahabat beliau, saya terpanggil untuk membela beliau kerana saya tahu penulis sebenar CONFIRM bukan beliau.

Nak dikira logik, mana mungkin beliau sendiri menulis data peribadi dan no telefon tempat kerja apatah lagi memuatkan gambar-gambar sendiri. Cari nahas namanya. Hari-hari beliau dihujani dengan panggilan telefon di tempat kerja, sama ada yang ajak berjumpa, yang maki-hamun, tidak kurang juga yang meluahkan simpati. Bayangkan sudahlah sibuk dengan kerja, kemudian ditambah lagi dengan panggilan panggilan sebegini. Sudah tentunya mengundang depresi dan menganggu kehidupan peribadi. Nasib baik bos dan rakan sepejabat memahami, cuma syarikat tidak mahu nama mereka terbabit.

Adibah Ahmad yang sebenar amat menghormati agamanya sendiri. Mempercayai Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW. Beliau juga bukannya cetek pengetahuan agama, juga berketurunan baik-baik.

Saya amat pasti beliau dikhianati. Lebih 10 tahun saya mengenali beliau. Jadi, jangnlah ada yang cepat menjatuhkan hukum. Menaggilnya dengan kata kata yang tak elok dan sebagainya. Lebih lebih lagi sebagai orang Islam, seharusnya kita menyiasat kesahihan siapakah penulis sebenar terlebih dahulu.

Untuk pengetahuan semua, sudah 5 laporan dibuat beliau (yang terakhir mlm semalam setelah ia tersiar di Buletin Utama), tapi hanya akhir akhir ini, baru kedengaran berita positive dari pihak berkuasa untuk menyiasat perkara ini.

Semoga kita mengaharpkan kebenaran terbukti, dan marilah kita doakan sama sama ketenangan bagi pihak Adibah Ahmad yang sebenar. Semoga yg menjadi dalang di sebalik blog jahat ini terbongkar juga.

Yang pasti, Adibah Ahmad juga tidak mengenali penulis blog jahat itu dan tujuannya berbuat begini. Sememangnya, org begini memang bukan sahaja cetek akal, malah saya rasa mungkin menghidapi mental illness yang kritikal.

Marilah doakan agar segala-galanya dapat diselesaikan secepat mungkin. Insya Allah.
Tahniah blogger Malaysia. Usaha FLAG kita dah berjaya membuatkan pihak Blogspot memadam blog menghina Rasulullah tersebut lebih kurang jam 2 petang 27 Disember 2008. Satu perjuangan ke jalan Allah.
Adibah Ahmad Blogspot.com Blog Hina Islam Adibah Ahmad Blogspot Blog Hina Islam Hina Nabi Muhammad SAW Nabi Muhammad Di Hina Adibah Ahmad Difitnah Adibah Ahmad Dianiaya Nama Adibah Ahmad Dibersihkan