BLOG DUKE AMIENE REV

Isnin, April 14, 2008

Bagaimanakah caranya Amiene Rev mendapat RM83 dengan hanya menulis di blognya?

Gambar di atas sekadar gimik!

Sekiranya anda berkata, bahawa blogger atau menulis blog merupakan perkara yang membuang masa, anda mungkin salah. Menulis blog bukan perkara membuang masa. Sekiranya anda serius dalam menyumbangkan ilmu pengetahuan, mengangkat Bahasa Melayu Tinggi sebagai pengasah pena penulisan anda, rajin mengulas mengkritik dan mengeluarkan idea, selain suka membantu orang lain menerusi blog anda, maka tidak mustahil anda akan dapat menjana wang menerusi pekerjaan menulis blog. Blogger berpendapatan.

Bagaikan bermimpi, sekarang barulah seorang blogger yang dikenali sebagai Duke Amiene Rev mengetahui bagaimana seseorang itu boleh mendapat duit menerusi internet. Sebelum ini Amiene Rev tidak pernah pun serius dalam hal-hal membuat duit menerusi internet. Sekarang dia mula mempercayai bahawa seorang blogger juga boleh menjana wang menerusi internet.

Mengikut purata pendapatan yang telah diperolehinya sepanjang dua tahun menjadi blogger, Amiene Rev telah berjaya menjana pendapatan purata sebanyak RM125 setiap bulan pada tahun 2007, dan RM250 setiap bulan pada tahun 2008. Pada bulan ini, beliau mendapati ada saluran kewangan yang baru menerusi blognya, dan jumlah itu sudah meningkat kepada RM83.

Walau bagaimanapun, beliau tidak mahu mengulas mengenai menjana kewangan menerusi internet kerana beliau bukanlah serius dalam hal-hal membuat duit menerusi internet. Amiene Rev percaya, lebih ramai orang yang lebih arif dan layak dalam soal ini berbanding dirinya. Amiene Rev bimbang sekiranya seorang yang tidak serius untuk membuat duit di dalam internet seperti dirinya mula bercakap mengenai kaedah menjana wang, mungkin kaedah itu diinterpretasikan secara salah dan boleh memudaratkan orang-orang yang mengikutnya.

Blogger betul-betul boleh menjadi suatu pekerjaan untuk menyara kehidupan. Amiene Rev telah mengalaminya sendiri, dan beliau sudah mula mempercayainya! Mungkin selepas berjaya mengumpul pendapatan sebanyak satu juta ringgit daripada pekerjaan menulis blog, barulah Amiene Rev berasa dirinya layak untuk bercakap mengenai cara-cara membuat duit dengan hanya menjadi blogger.