BLOG DUKE AMIENE REV

Ahad, Februari 03, 2008

Al-Fatihah buat Ahmad Zafran aka Panaharjuna




Allahyarham Panaharjuna aka Ahmad Zafran Abd. Mutalib merupakan salah seorang penulis PTS Publication. Buku-buku di atas adalah antara hasil karya Allahyarham yang telah dihasilkan. Allayarham telah berhenti kerja untuk menjaga ibunya yang telah tua. Allaharham menghidap penyakit jantung, dan beliau tidak mendirikan rumah tangga kerana penyakitnya ini.


Sepanjang hidupnya, Panaharjuna terkenal dengan sikapnya yang pemurah, sedia berkongsi ilmu dengan mana-mana penulis. Dia juga telah memberi galakan kepada penulis-penulis dan bakal-bakal penulis supaya bersemangat untuk melibatkan diri dalam dunia penulisan.


Dapatkan buku dan novel Panaharjuna - Pendekar Merah Budiman, Sahabat Kole Kacang 1 & 2, 40 Lukisan Hati dan Tegar di kedai-kedai buku tempatan (mudah didapati di MPH dan POPULAR). Buku novel ini merupakan satu sastera yang menggunakan Bahasa Melayu Tinggi dan sesuai untuk dijadikan bahan bacaan buat para pelajar.


Semoga hasil jualan buku-buku ini dapat dijadikan sebagai salah satu cara untuk membantu ahli-ahli keluarga Allahyarham Ahmad Zafran secara berterusan (menerusi royalti).